موضوعات داغ

توئیت عجیب ایلان ماسک درباره کناره گیری از شغلش

عکس مطلب اول

ایلان ماسک با انتشار یک توئیت و بدون پرداختن به جزئیات بیشتر، از تصمیم عجیب خود درباره کناره‌گیری از شغلش خبر داد. البته این نخستین باری نیست که ماسک با پیام‌های جنجالی خود نظر رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی را به خود جلب می‌کند.

ایلان ماسک در یکی از توئیت های اخیرش گفته که قصد دارد از شغل خود کناره‌گیری کند و به یک اینفلوئنسر تمام‌وقت تبدیل شود. بسیاری از فالوورهای ماسک این پیام را جدی نگرفته و حتی به شوخی گفته‌اند او را در مسیر جدید راهنمایی خواهند کرد. اما عده‌ای دیگر بر این باورند که حجم بالای مشارکت افراد زیر این پست، نشان می‌دهد ماسک در حال حاضر نیز یک اینفلوئنسر تمام‌عیار است.

توئیت عجیب ایلان ماسک

ناگفته نماند ایلان ماسک پیش از این نیز با توئیت های جنجالی خود مردم را شگفت‌زده کرده است. او عمده وقت خود را در توئیتر می‌گذارند تا بلکه بدین وسیله جای خالی روابط عمومی را در شرکت تسلا جبران کند.

اما شاید جالب باشد بدانید ایده‌های عجیبی که هر چند مدت یک بار به ذهن ماسک خطور می‌کنند، تا کنون او را به دردسرهای بسیاری انداخته‌اند. ماسک سال 2018 اعلام کرد که می‌خواهد با ارزش 420 دلاری برای هر سهم، تسلا را خصوصی کند. این موضوع باعث شد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) او را به اتهام «دست‌کاری در بازار» زیر ذره‌بین قرار دهد.

ماسک در گذشته با انتشار توئیت هایی مثل «قیمت سهام تسلا خیلی بالاست» و «تقریبا همه دارایی‌هایم را می‌فروشم» توانست سهام تسلا را به شدت تحت تأثیر قرار داده و توجه مسئولین و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. به همین خاطر معلوم نیست که اظهارات اخیر ماسک مبنی بر کناره‌گیری از شغل فعلی‌اش و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر تا چه اندازه جدی است.

ایلان مدتی قبل در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفته بود قصد دارد زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد و از بار مسئولیت‌هایش کم کند. اما در ژانویه نظرش را عوض کرد و گفت برای چند سال آینده نیز مدیریت تسلا را در دست می‌گیرد.

ماسک ماه گذشته با انتشار یک پست در توئیتر از فالوورهای خود خواست تا نظرشان را درباره فروش 10 درصدی سهام خود در تسلا اعلام کنند. از آنجا که اغلب افراد با این مسئله موافقت کرده بودند، ماسک نیز تصمیم گرفت سهام 12 میلیون دلاری خود را بفروشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد