موضوعات داغ

یک فاجعه دیگر در لاتین انکپ، صفر ستاره ایمنی برای هیوندای توسان + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای توسان در تست تصادف برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین نمره صفر ستاره دریافت کرد. البته این کراس‌اوور کامپکت که توسط برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین و کارائیب مورد آزمایش قرار گرفته است مدل قدیمی‌تر بوده و توسان ۲۰۲۲ نیست.

البته این چیزی از اهمیت این تست کم نمی‌کند، چون این مدل هنوز هم در تعدادی از بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. این نکته در مورد کشورهایی مانند فیلیپین صدق می‌کند که هنوز توسان قدیمی را به فروش می‌رساند.

شرکت هیوندای به عنوان مقصر تاخیر در اعلام نتایج تست شناخته شده است. از ابتدای سال ۲۰۲۰ تمام خودروها برای ایمنی عابران آزمایش می‌شوند، بنابراین ناحیه جلوی خودروها به طور مداوم مورد تست تصادف قرار می‌گیرد. در نتیجه قطعات جلویی خودروها نیاز به تعویض دارند، پس لوازم جانبی زیادی مورد نیاز هستند.

طبق گفته برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین هفت ماه طول کشیده تا هیوندای این قطعات را تعویض کند، که باعث تاخیر در اعلام نتایج این تست شده است.

توسانی که توسط برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین مورد آزمایش قرار گرفت به صورت استاندارد فقط دو کیسه هوای جلو دارد، به علاوه این مدل دارای کنترل پایداری الکترونیکی یا هر تجهیزات دیگری نیست. این خودرو در محافظت از بزرگسالان در برابر ضربات جانبی و از جلو نمره مناسبی دریافت کرد، اما فقدان کیسه‌های هوای جانبی منجر به کسب نمرات ضعیف توسط آن شد.

عملکرد این خودرو در محافظت از سرنشینان کودک به دو دلیل ضعیف بود: تنها یک کمربند در مرکز صندلی عقب وجود دارد و هیوندای از انتخاب سیستم‌های جلوگیری از پرتاب کودک در این تست‌ها خودداری کرد. نمره محافظت از عابران به طور کلی متوسط بود، اما در محافظت از قسمت بالایی پا و محافظت از سر ضعیف بود. عدم وجود ترمز اضطراری خودکار که می‌تواند میزان تصادف با عابران را کاهش دهد نیز اوضاع را بدتر کرد.

برنامه ارزیابی خودروهای جدید آمریکای لاتین اشاره کرد که پیشنهاد تست توسان جدید را به هیوندای داده است، اما این شرکت کره‌ای این پیشنهاد را نپذیرفته است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/24
خودرو های جدیدی که تو تست های جاهای مختلف امتیاز پایینی میارند عمدتا به این خاطر امتیازشون پایینه که امکانات ایمنی از روشون حذف شده مثلا همین توسان تو بازار اروپا هم بوده و امتیاز خوبی هم از یورو ان سی ای پی آورده ولی تو بازار آمریکا جنوبی برای کاهش قیمت تمام شده اومدن از سطح امکانات ایمنی ماشین کم کردن.
به طور کلی ماشین های مدرن از نظر استحکام بدنه تفاوت آنچنانی با هم ندارن به این دلیل که خودروساز باید یک تعادلی بین ایمنی عابر پیاده و ایمنی سرنشین ایجاد کنه.
اگر جلوپنجره و سپر ماشین ها رو از فلز تولید کنند ایمنی عابر پیاده به خطر میفته همچنین وزن ماشین هم خیلی بالا می‌ره.
1400/9/26
این همه چرت پرت ی جا ندیده بودم