موضوعات داغ

مشکل ترمز موجب تصادف تسلا مدل 3 در پاریس شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یک تاکسی تسلا مدل 3 در پاریس دچار حادثه شد. اولین اطلاعات رسمی نشان می‌دهد که SUA (شتاب گیری ناخواسته ناگهانی) و مشکلات ترمز علت اصلی این حادثه بوده است. در این حادثه حدود 20 نفر مجروح شدند که پنج نفر از آن‌ها با جراحات خطرناک جان خود را از دست دادند.

این تصادف در 11 دسامبر حوالی ساعت 9 شب در منطقه 13e پاریس رخ داد. طبق گزارش فیگارو، پلیس بیان کرده است که این خودرو در خیابان ایوری در حال حرکت بوده است که ناگهان شروع به شتاب گرفتن کرده و راننده نتوانسته ترمز کند. ژروم کومت، شهردار منطقه 13e در توییتر، دلیل این سانحه را نقص فنی اعلام کرده است.

این خودرو الکتریکی ابتدا بدون هیچ کنترلی، به یک دوچرخه‌سوار در خیابان ایوری و سپس به دو عابر پیاده در تقاطع خیابان د تولبیاک برخورد می‌کند. سطل بازیافت شیشه را می‌شکند که این برخورد منجر به پرتاب تکه‌های شیشه به رهگذران، عابر پیاده و چراغ راهنمایی واقع در خیابان چویسی می‌شود. به گزارش CNEWS، این تاکسی پس از برخورد با یک ون در نزدیکی یک رستوران متوقف می‌شود.

روزنامه‌ها و سایت‌های فرانسوی اطلاعات ضد و نقیضی را در مورد تعداد مجروحان ارائه داده‌اند. طبق CNEWS هشت نفر در ICU بیمارستان، پنج نفر با جراحات تهدید کننده زندگی، و 12 نفر دیگر با آسیب‌های جزئی دست و پنجه نرم می‌کنند. فیگارو اما به 9 نفر زخمی اشاره کرده است. لو پریسین نیز اظهار داشته است که در این سانحه 7 نفر دچار جراحات جانی شده و 13 نفر به اورژانس مراجعه کرده‌اند. به نظر می‌رسد که لو پریسین با افراد درگیر در این حادثه صحبت‌هایی داشته است، اما متاسفانه به مقاله مربوطه دسترسی نداریم.

این سانحه اولین گزارش از بروز حوادث SUA در خودروهای تسلا نیست. با این حال، به نظر می‌رسد یکی از بدترین مواردی باشد که تاکنون اتفاق افتاده است. جیسون هیوز، معروف به هکر تسلا، قبلاً حوادث SUA در وسایل نقلیه تسلا را غیرممکن دانسته بود چرا که ترمزها هر زمان که فعال می شوند پدال گاز را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند.

آخرین فرضیه مربوط به سانحه این است که کروز کنترل به طور تصادفی روشن شده است. هنگامی که سرعت تنظیم شده قبلی بسیار بیشتر از سرعتی باشد که وسیله نقلیه با آن حرکت می‌کند، سرعت خودرو سریعا تا مقدار سرعت تعیین شده بالا می‌رود که شبیه به حادثه SUA به نظر می‌رسد. دولت چین تسلا را موظف به اتخاذ تدابیری مربوط به این امر کرده و صدایی را برای هشدار TACC (کنترل کروز آگاه از ترافیک) اضافه نموده است.

تسلا هرگز روشن نکرده است که آیا علت این سانحه رویدادهای SUA بوده است یا خیر، و تحقیقات هم به نتیجه‌ای در این رابطه نرسیده است. شاید پلیس فرانسه به تعیین علت بروز چنین مشکلاتی در خودروهای تسلا کمک کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/25
شما بجای اینکه مکررا و بی دلیل ،همش در مورد تسلا که هیچ گاه ازفاصله 10 هزار کیلومتریه هیچکدومشون هم رد نخواهید شد! پ صحبت کنید در مورد مشکلاات عدیده تولیدات داخلی صحبت کنید!

اگر منافعتون اجازه بده البته!

مثلا ترمز های معیوب ایران خودرو

این همه همین سیستم ترمز اشغال ایران خودر با برچسب سبز رنگ یوفین! فاجعه به بار اورده این همه تصادفات مالی و جانی ...

این همه ساله که همچنان داره روی تمام تولیدات ایران خودرو گذاشته میشه حتی ارابه 400 میلونی دنا توربو اتومات مثلا مدل پرچمدار!

کی تا حالا راجبش صحبت کردید؟؟؟؟؟؟؟!

هی تسلا تسلا تسلا

شما برو راجب کیت مدلاتور یوفین ( ایران خودرو ) بنویس اگه اینکاره ای