موضوعات داغ

بازگشت آرش با هایپرخودروی برقی AFX

عکس مطلب اول

آرش، برند سوپرخودروی بریتانیایی به تازگی در شبکه اجتماعی خود از هایپرخودروی آینده به نام AFX رونمایی کرده است. هایپرخودروی AFX در دسته خودروهای برقی قرار می‌گیرد، البته جزئیات بیشتری درباره این ماشین در دسترس نیست. با این وجود، AFX را می‌توان رقیب بالقوه سوپرخودروهایی مثل لوتوس اویا و دوقلوهای ریماک نورا و پینین فارینا باتیستا در نظر گرفت.

ناگفته نماند که آرش چند ماه پیش (ژوئن) نیز از طرح مفهومی یک هایپرخودروی الکتریکی به نام امپریوم (Imperium) رونمایی کرد. این طرح مفهومی می‌تواند به نوع عملکرد در نظر گرفته‌شده برای AFX اشاره داشته باشد.

خودروی مفهومی امپریوم

خودروی مفهومی امپریوم به یک پیشرانه الکتریکی 4 موتوره مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل با 3200 اسب بخار را تولید کند. به ادعای آرش، امپریوم دارای ساختار کربن فیبری و همین‌طور باتری 100 کیلووات ساعتی است که وزن آن حدودا به 450 کیلوگرم می‌رسد. البته اگر محدوده پیمودن مسافت مهم نباشد، امکان استفاده از باتری 50 کیلووات ساعتی با نصف وزن قبلی نیز وجود دارد.

اگرچه این مشخصات چندان عادی به نظر نمی‌رسند، ولی فراموش نکنید که آرش سابقه طولانی (حدود 21 سال) در تجارت سوپرخودرو دارد. محصولات فعلی این شرکت شامل AF8 و AF10 می‌شوند. پیشرانه خودروی هیبریدی AF10 ترکیبی از چهار موتور الکتریکی (8 سیلندره) بوده که قدرتی برابر با 2080 اسب بخار را به چهارچرخ منتقل می‌کند.

آرش هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه AFX اعلام نکرده است. خودروهای این کمپانی با استفاده از روش‌های تولید سنتی و پرینت سه‌بعدی در نیومارکت انگلستان ساخته می‌شوند. دفتر اصلی آرش نیز در همین شهر واقع شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد