موضوعات داغ

تست داینو بوگاتی شیرون انجام شد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بوگاتی شیرون مجموعه‌ای از مشخصات فنی تحسین‌برانگیز است، از جمله توان ۱۴۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۸۰ پوند فیت موتور ۸ لیتری چهار توربوشارژ‌ W-16 که شرکت سازنده ادعا کرده است. حالا گاراژ‌ کنون‌بال در ایلینوی سرانجام شیرون را توسط یک داینامومتر تست کرده است تا این ارقام فنی را تایید کند.

این خودرو توسط همیلتون کالکشن فراهم شده است، که ادعا می‌کند این اولین بار است که یک شیرون خارج از کارخانه بوگاتی توسط داینامومتر مورد آزمایش قرار می‌گیرد. گاراژ کنون‌بال برای این کار مجبور شد کفی زیرین شیرون که آن را در سرعت‌های بالا پایدار نگه می‌دارد را جدا کند. وقتی شیرون روی دستگاه داینو قرار گرفت، تایرهای عریض آن فضای کمی برای حرکت داشتند و در نتیجه خودرو با هر بار تست پیچ و تاب می‌خورد.

نتایج نشانگر توان ۱۳۶۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۶۳ پوند فوت در چرخ‌ها بودند که به ترتیب در ۶۶۲۰ و ۵۰۶۰ دور در دقیقه تولید شدند. این خودرو با بنزین با اکتان ۹۳ مورد آزمایش قرار گرفت. با توجه به اینکه در این تست خودرو در حالت سکون آزمایش می‌شود، به نظر می‌رسد که ارقام فنی اعلام شده توسط بوگاتی دقیق هستند.

در پیست، بوگاتی شیرون می‌تواند طی ۴۱.۹۶ ثانیه سرعت خود را به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و متوقف شود. سرعت نهایی این خودرو ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت است که به صورت الکترونیکی محدود شده است.

البته این ارقام مختص شیرون استاندارد است. بوگاتی به طور پیوسته نسخه‌های جدیدی از جمله شیرون سوپر اسپرت +۳۰۰ با توان ۱۵۷۷ اسب بخار را عرضه کرده است که در سال ۲۰۱۹ رکورد سرعت ۴۸۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد. مدل‌های تولیدی کمی با نمونه اولیه متفاوت هستند، از جمله اینکه سرعت بسیار بالای آن‌ها به طور الکترونیکی محدود شده است. بوگاتی هنوز سرعت واقعی شیرون را اعلام نکرده است.

تولید شیرون در حال کاهش است. تا اکتبر ۲۰۲۱، فقط ۴۰ تا از ۵۰۰ نسخه اعلام شده تولید نشده بودند. نسخه‌های نهایی شیرون مدل‌های پور اسپرت و سوپر اسپرت خواهند بود. نسخه پور اسپورت تمرکز بیشتری بر هندلینگ دارد، در حالی که سوپر اسپرت یک سوپر اسپرت +۳۰۰ لوکس‌تر، با شاسی بهتر و سرعت نهایی کمتر است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/26
سلام
اکتان امریکایی ۹۳ همون پرمیوم اروپا یعنی ۹۹ هست.
پایه بنزین معمولی در جهان اکتان ۹۱ هست که با معیار امریکایی ۸۷ گفته میشه و پلاس امریکایی که ۸۹ نوشته میشه در واقع سوپر ایران و سطح متوسط اروپا هست که حدود ۹۳ تا ۹۵ میشه
موتور بوگاتی مثل بقیه توربو شارژ ها با پرمیوم یعنی ۹۹ اروپا و در معیار امریکایی ۹۳ کار میکنه

پیروز باشید