موضوعات داغ

چرا تولید خودروهای نیسان در اسپانیا متوقف می شود؟ سرنوشت نامعلوم 2000 شغل

عکس مطلب اول

طبق گزارش اخیر از سوی اتحادیه نیسان و دولت اسپانیا، کمپانی چینی گریت وال موتورز در تصمیم خود برای تصاحب کارخانه اصلی نیسان در بارسلونا دچار شک و دودلی شده است. نیسان قرار است این کارخانه را تا پایان سال تعطیل کند.

نیسان بدلیل پاندمی کرونا، دچار افت فروش چشمگیری شده و قصد دارد تا پایان سال 2021 میلیادی، 3 کارخانه تولید خودروی خود در بارسلونا اسپانیا را تعطیل کند. قبلاً شرکت چینی گریت وال اعلام کرده بود که برای خرید این کارخانه تمایل دارد اما حال این تمایل کمی کمرنگ شده است.

با اینکه تنها چند هفته به تعطیلی سه کارخانه نیسان در بارسلونا باقی مانده، تردید گریت وال موتورز باعث نگرانی مقامات شده و سرنوشت شغلی حدودا 2000 کارگر را به خطر انداخته است. هر چه باشد این کمپانی چینی، اصلی‌ترین مشتری بزرگ‌ترین کارخانه به شمار می‌آمد.

کارخانه نیسان در بارسلونا

طبق اظهارات وزارت صنایع اسپانیا، به نظر می‌رسد گریت وال از ادامه پروژه منصرف شده است. به دنبال شک و تردید خودروساز چینی از خرید کارخانه، مقامات منطقه‌ای و کشوری در هفته گذشته پروپوزال بهتری را برای این شرکت ارسال کردند.

به گفته وزیر صنایع، جلسه دیگری به زودی در مورد آینده کارخانه برگزار می‌شود و عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران احتمالی تا پایان سال، موضوع بحث این جلسه خواهد بود. جالب اینکه گریت وال تاکنون هیچ اظهارنظری در این باره نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد