موضوعات داغ

ورود کامیون‌های باربری BYD به آمستردام هلند برای تحویل محصولات IKEA، نفوذ چین به قلب اروپا

عکس مطلب اول

این‌طور که به نظر می‌رسد شرکت چینی BYD مدام در حال گسترش بخش خودروهای الکترونیکی در سراسر جهان است. تقریباً هر هفته اخبار متعددی مبنی بر تحویل اتوبوس‌های BYD به کشورهای مختلف اروپایی به گوش می‌رسد. این شرکت از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با تولیدکننده معروف انگلیسی، الکساندر دنیس، موفق شده بازار اتوبوس‌های برقی بریتانیا را به انحصار خود درآورد.

بخش حمل‌ونقل BYD تا امروز فعالیت گسترده‌ای در چین و ایالات‌متحده داشته و ظاهراً اکنون نوبت به کشورهای اروپایی رسیده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر ده کامیون برقی ETM6 برای تحویل کالاهای IKEA در سراسر آمستردام به خدمت گرفته می‌شوند.

کامیون ETM6

کامیون‌ها با وزن ناخالص 7500 کیلوگرم و ظرفیت بار 3990 کیلوگرم به طور کاملاً جداگانه ساخته شده و قرار است به تولید انبوه برسند. تجهیزات برقی آن‌ها نیز تماماً ساخت کشور چین است.

حداکثر توان موتور کامیون‌های ETM6 به 150 کیلووات می‌رسد. آن‌ها به باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات 126 کیلووات ساعتی مجهز هستند و در صورت شارژ کامل باتری‌ها می‌توانند مسافتی حدود 200 کیلومتر را بدون توقف طی کنند.

BYD ETM6

کامیون‌ها از طریق یک فروشنده محلی به نام BlueKens در هلند به فروش می‌رسند که عموماً در زمینه نگهداری، گارانتی و تعمیرات پس از گارانتی فعالیت می‌کند. علاوه بر کامیون‌های ETM6، وانت‌های ETP3 بی وای دی از مدت‌ها پیش روانه بازار شده‌اند و گویا به زودی نوبت به کامیون‌های برقی سنگین می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد