موضوعات داغ

رییس هیأت مدیره انجمن قطعه سازان استان خراسان: افزایش قیمت خودرو اقدامی مثبت است

عکس مطلب اول

رییس هیأت مدیره انجمن قطعه سازان استان خراسان رضوی تصمیم وزیر صمت مبنی بر افزایش 15 تا 18 درصدی قیمت خودرو را اقدامی مثبت و در راستای افزایش تولید و ساماندهی قیمت خودرو توصیف کرد.

سید محمد مهدی شکورزاده در گفت وگو با خبرنگار خودروبانک ضمن اعلام ابراز خرسندی فعالان و سهامداران صنعت خودرو و قطعه از اصلاح قیمت خودرو اظهار داشت: تصمیم وزارت صمت مبنی بر افزایش 15 تا 18 درصدی قیمت خودرو اگرچه جوابگوی زیان خودروسازان نیست اما اقدامی مثبت و در راستای افزایش تولید و ساماندهی قیمت خودرو است.

وی درباره آغاز فروش های هفتگی خودروسازان و تاثیر آن بر بازار خودرو بیان کرد: یکی از مشکلات خودروسازان برای افزایش تولید کمبود نقدینگی و عدم تامین قطعه سازان بود که اکنون با تعدیل قیمت ها، مشروط بر اینکه خودروسازان جریان نقدینگی را به سمت واحدهای قطعه سازی هدایت کرده و با پرهیز از خریدهای خارجی زمینه افزایش تولید را فراهم کنند.

رییس هیأت مدیره انجمن قطعه سازان استان خراسان رضوی با اشاره به عملکرد وزیر صمت در صنعت خودرو تشریح کرد: خوشبختانه وزیر صمت به وعده های خود در مورد صنعت خودرو عمل کردند اگرچه انتظار می رود تعدیل قیمت خودروسازان باید بیش از اینها باشد تا منافع دلالان و تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار به حداقل برسد.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور در پایان مخالفت برخی نمایندگان مجلس با اصلاح قیمت خودرو را اقدامی غیرکارشناسانه خواند و تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، نهاده های تولید و دستمزدها افزایش قیمت خودرو امری بدیهی است اما به نظر می رسد نمایندگان مجلس با اظهارات پوپولیستی و بدون پایه و اساس خود به دنبال محبوبیت و جمع آوری رأی در دوره های بعدی هستند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/4
بيرون کردن مدیران نالایق صنعت خودروسازی و بستن کارخانه های لگن سازی، از همه مثبت تره