موضوعات داغ

نسل جدید هاچ‌بک برقی چری QQ با تکنولوژی علی بابا

عکس مطلب اول

حدود شش سال پس از معرفی هاچ‌بک برقی چری eQ1، این شرکت خودروسازی دوباره دست به کار شده تا هاچ‌بک برقی دیگری را برای سال 2022 به بازار چین بفرستد. هاچبک جدید چری، همانند مدل eQ1 همچنان در کلاس میکروکارهاست ولی مهندسان چری، ابعادش را بازهم کوچکتر کرده‌اند. طوری که در طول کلی خودرو، حدود 22 سانتیمتر و در فاصله محوری نیز حدود 19 سانتیمتر کوتاه‌تر از چری eQ1 است.

نام این هاچ‌بک برقی، چری QQ Ice Cream است که چهارمین عضو خانواده QQ محسوب می‌شود. چهره این خودرو، برخلاف چهره چری eQ1، اسپرت و هیجان‌انگیز نیست چرا که طراحان چری، بدنبال القای حس آرامش به مشتریان این خودرو بوده‌اند و حتی برخی‌ها معتقدند که چری، این هاچی‌بک برقی را برای مشتریان خانم و دخترها طراحی کرده است.

مهم‌ترین ویژگی این هاچ‌بک برقی، این است که چری برای اولین‌بار از تکنولوژی iCar اختصاصی خودش، از آن استفاده کرده و دلیل اینکه روی غربیلک فرمان این خودرو، علامت iCar را می‌بینید، همین نکته است. این تکنولوژی که با همکاری چندین شرکت چینی، به ویژه یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ علی‌بابا با نام Aliyun، توسعه داده شده، باعث شده تا این هاچ‌بک برقی، به سرویس «اینترنت اشیا» دسترسی داشته باشد و مالکانش بتوانند بدون آنکه در خودرو قرار بگیرند، از برخی اطلاعات و داده‌های آن مانند محل قرارگیری خودرو، میزان شارژ باتری‌ها و ... مطلع شوند.

چری QQ

این هاچ‌بک برقی، تنها 3در دارد ولی برای قرارگیری 4 نفر طراحی شده است. موتور الکتریکی استفاده شده در این خودرو، کمتر از 27 اسب‌بخار قدرت دارد اما می‌تواند این هاچ‌بک 700 تا 743 کیلوگرمی را به حداکثر سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند. چری برای خریداران QQ Ice Cream دو پکیج باتری را مهیا کرده است؛ پکیج اول از نوع 9.6 کیلووات‌ساعت بوده و می‌تواند خودرو را با یکبار شارژ تا 120 کیلومتر جابجا کند. پکیج دوم اما از نوع 13.9 کیلوات‌ساعت است و قابلیت پیمایش 170 کیلومتری دارد. اگر از پکیج شارژ سریع استفاده نشود، باتری‌های این خودرو را می‌توان در 6 الی 8 ساعت، کاملا شارژ کرد.

قیمت این هاچ‌بکری برقی واقعا شگفت‌انگیز است چراکه مدل 2022 آن را می‌توان با قیمت پایه 30 هزار یوآن (حدود 4 هزار دلار) خریداری کرد که البته در صورت سفارش پکیج باتری‌ قوی‌تر، قیمتش به حدود 44 هزار یوآن (حدود 7 هزار دلار) هم می‌رسد. ولی بازهم این قیمت، از قیمت پایه‌ای 50 هزار یوآنی برای چری تیگو 3X پلاس یا ام‌وی‌ام X22 پرو، بازهم کمتر است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد