موضوعات داغ

تویوتا پروباکس 2022 بدون رینگ و بدون سیستم آپشن های اولیه، ون به سبک دهه 1980

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا، پروباکس را در سال 2002 در ژاپن عرضه و نسخه به روز شده آن را در سال 2014 معرفی کرد. این مدل به جای بازار عمومی، بازار ون‌های سبک تجاری را هدف قرار داده است. این موضوع با نگاهی به داخل خودرو و مشاهده کابین ساده آن مشخص می‌شود. صفحه کیلومترشمار خودرو دارای سرعت سنج عظیم با یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک در بخش زیرین است.

داشبورد آن بسیار ساده‌تر است. یک نگهدارنده تلفن در کنار فرمان وجود دارد که برای استفاده در حین رانندگی مناسب است. مطلقاً هیچ سیستم اطلاعات سرگرمی در این خودرو دیده نمی‌شود. البته چنین سیستمی در ژاپن غیرمعمول نیست و بسیاری از خودروها بدون آپشن‌های اضافی ارائه می‌شوند تا مالک بتواند پس از خرید خودرو اقدام به نصب سیستم موردنظر خود کند.

سیستم کنترل HVAC ساده و قابل درک است. دو صفحه کنترل دایره‌ای شکل برای تغییر دما و تنظیمات فن وجود دارد. یک نمایشگر نارنجی آپشن‌ها را نشان می‌دهد.

تویوتا پروباکس

در حال حاضر، پروباکس با پیشرانه‌های 1.3 لیتری چهار سیلندر با قدرت 94 اسب بخار (70 کیلووات)، پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر با قدرت 107 اسب بخار (80 کیلووات) و پیشرانه هیبریدی 1.5 لیتری در دسترس است. همه مدل‌ها با گیربکس CVT عرضه می‌شوند و امکان انتخاب خودرو با سیستم محرک جلو یا تمام چرخ وجود دارد.

تویوتا به تازگی اعلام کرده است که خواهان گسترش خط تولید پروباکس است. کلاس جدید این خودرو با نام GX در 6 ژانویه 2022 در ژاپن عرضه می‌شود که از امکاناتی مانند شیشه جلو برقی، آینه‌های تاشو برقی، خروجی برق AC100V/100W و شیشه دودی برخوردار شده است.

با توجه به سادگی تویوتا پروباکس، قیمت پایین آن نباید غافلگیر کننده باشد. قیمت این خودرو از 1.491 میلیون ین (13054 دلار به نرخ ارز فعلی) تا 2.014 میلیون ین (17632 دلار) متغیر است. مدل GX جدید نیز 1.790 میلیون ین (15670.55 دلار) قیمت گذاری می‌شود. این قیمت‌ها بدون احتساب هزینه بازیافت خودرو ژاپن ذکر شده است. اگر به دنبال خودرویی با طراحی بهتر هستید، TRD با ارائه اسپلیتر جلو، چراغ‌های شفاف و چرخ‌های ۱۴ اینچی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد