موضوعات داغ

تولید خودرو در انگلستان به کمترین میزان خودش از سال ۱۹۸۴ تاکنون رسید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

میزان تولید خودرو در انگلستان در ماه نوامبر "شدیداً نگران‌کننده" بود، چون این کشور در این ماه کمترین میزان خودروهای جدید از سال ۱۹۸۴ تاکنون را تولید کرده ‌است.

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو، این کشور ماه گذشته فقط ۷۵،۷۵۶ خودرو تولید کرده ‌است. بدتر از همه اینکه این پنجمین ماه متوالی کاهش تولید خودرو در انگلستان بود.

در نوامبر ۲۰۲۰، انگلستان ۱۰۶،۲۴۳ خودرو تولید کرد که ۲۸.۷٪ کاهش تولید را نشان می‌دهد. این کشور در سال جاری ۷۹۷،۲۶۱ خودرو تولید کرده است که نشانگر کاهش ۶.۲ درصدی در مقایسه با مجموع ۸۴۹،۵۲۵ خودرو در سال ۲۰۲۰ است.

مایک هاوس، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو، گفت: "این‌ها ارقامی شدیداً نگران‌کننده هستند و بر وخامت اوضاع پیش روی صنعت خودرو تأکید دارند. با توجه به شرایط اقتصادی بد، افزایش تورم و شیوع مجدد کرونا در دنیا، اکنون در بدترین شرایط برای صنعت خودرو طی چند دهه گذشته به سر می‌بریم."

انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو مشکلات زنجیره تأمین و مسائل ملی را مقصر کاهش میزان تولید می‌داند. علاوه بر کمبود ریزتراشه و سایر اختلالات مربوط به کرونا، انگلستان همچنین در پی تعطیلی یک کارخانه هوندا در تابستان امسال دچار افت تولید شد.

اگرچه تولید خودروهای در نظر گرفته‌شده برای بازار داخلی در ماه نوامبر نزدیک به ۱۹ درصد کاهش داشت، اما این در مقایسه با ۳۰.۴ درصد کاهش در تولید خودروها برای بازارهای صادراتی قابل توجه نبود.

در حالی که هشت خودرو از ده خودروی تولیدی در انگلستان صادر می‌شوند، ۶۰ درصد از آن‌ها برای اروپا در نظر گرفته می‌شوند. پس از اینکه مقررات جدید گمرک از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ به اجرا درآیند، صنعت خودروسازی انگلستان برای تجارت با اتحادیه اروپا به شدت دچار مشکل خواهد شد.

در عین حال، تولید خودروهای برقی رکورد جدیدی را ثبت کرد و ۱۳.۷ درصد از تولید ملی این کشور را تشکیل داد، که تقریباً دو برابر سال گذشته است. خودروهای برقی و هیبریدی حدود یک سوم خودروهای صادراتی انگلستان را تشکیل ‌دادند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد