موضوعات داغ

سانگ یانگ از BYD برای تولید خودروهای برقی باتری می خرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروساز قدیمی کره‌ای یعنی سانگ یانگ مدتی است که بحران مالی نجات پیدا کرده است و اکنون به دنبال توسعه خودروهای الکتریکی خواهد بود. مطابق یک گزارش رسمی از رسانه‌های چینی، در 22 دسامبر، سانگ یانگ تفاهم نامه ای با BYD چین برای توسعه باتری های اجزای کلیدی EV و تولید بسته های باتری امضا کرد.

باتری‌ها و اجازی برقی توسعه یافته توسط بی وای دی برای تولید نخستین خودرو تمام برقی برند سانگ یانگ به کار گرفته خواهند شد، خودرویی که با کد U100 شناخته می‌شود و طبق برنامه تولید انبوه آن از سال 2023 آغاز خواهد شد. همچنین دو شرکت به دنبال توسعه همکاری‌ها برای تولید پلتفرم‌های اختصاصی جهت تولید خودروهای الکتریکی هستند.

علاوه بر موارد گفته شده، سانگ یانگ تعدادی از کارکنان خود را برای مشارکت در تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی به چین خواهد فرستاد. سانگ یانگ امیدوار است همکاری با بی وای دی به ایجاد یک بستر پایدار برای توسعه و تولید خودروهای تمام الکتریکی تبدیل شود و آینده تولید این شرکت را تضمین کند.

جونگ یونگ وون، معاون اجرایی و مدیر حقوقی سانگ یانگ موتور گفت: «از طریق شراکت با BYD، سانگ یانگ موتور اکنون می‌تواند سریع‌تر از گذشته به سمت خودروهای الکتریکی حرکت کند. ما انتظار داریم که این همکاری همچنین تامین پایدار قطعات کلیدی خودروهای برقی مانند باتری‌ها را در دراز مدت تضمین کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد