موضوعات داغ

هاوال H6 پلاگین هیبرید، خودرویی با قوای حیرت انگیز 321 اسب بخاری

عکس مطلب اول

خودروسازی گریت‌وال (GWM) در سال 2020 و با معرفی سومین نسل هاوال H6، جان تازه‌ای به این کراس‌اور قدیمی‌ داد. نسل سوم هاوال H6 علاوه‌بر آپدیت‌های نسبتا زیادی که در قسمت طراحی به همراه داشته، در قسمت فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به عنوان مثال، در کنار موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت تقریبی 169 اسب‌بخار که قبلا در نسل دوم H6 هم وجود داشته است، هاوال برای نسل سوم و برای اولین‌بار، از موتور 2 لیتری توربوشارژ نیز بهره گرفته است که حدود 224 اسب‌بخار را با 385 نیوتن‌متر به ارمغان آورده. هاوال همچنین در نسل سوم، از پیشرانه هیبریدی H6 نیز برای اولین‌بار رونمایی کرده است.

هاوال H6 پلاگین هیبرید

اما در کنار مدل‌های بنزینی و هیبریدی، هاوال مدل پلاگین هیبرید (PHEV) را هم برای H6 نسل سوم مهیا کرده است. این مدل جدید که البته هنوز عرضه نشده ولی در نیمه اول سال 2022 حتما به فروش خواهد رسید، از همان پیشرانه مدل هیبریدی خود، نیرو می‌گیرد. به این معنی که هاوال از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت تقریبی 154 اسب‌بخار استفاده کرده و در کنار آن، از موتور الکتریکی دیگری با قدرت تقریبی 174 اسب‌بخار کمک گرفته است. آنطور که هاوال اعلام کرده، هاوال H6 پلاگین هیبرید، روی کاغذ بسیار توانمند ظاهر شده زیراکه در حالت ترکیبی، حداکثر خروجی پیشرانه آن به حدود 321 اسب‌بخار به همراه 530 نیوتن‌متر می‌رسد. قدرت تولیدی در مدل پلاگین هیبرید H6، حدود 81 اسب‌بخار بیشتر از قدرت تولیدی در پیشرانه هاوال H6 هیبرید است.

هاوال، انتشار اطلاعات کامل H6 PHEV را به زمان عرضه نهایی آن موکول کرده اما با این حال، این نوید را داده است که این کراس‌اور پلاگین هیبرید، می‌تواند در حالت تمام برقی، مسافت 200 کیلومتر را طی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد