موضوعات داغ

سرمایه گذاری عظیم جیلی در اسمارت، تولید اسمارت فورفور برقی متوقف شد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اوضاع در شرکت اسمارت به واسطه سرمایه‌گذاری مشترک آن‌ها با جیلی در حال تغییر است. اسمارت در اولین اقدام طی این همکاری در حال توقف تولید اسمارت EQ فورفور است. البته اسمارت EQ فورتو همچنان در خط تولید باقی خواهد ماند. با وجود اینکه آینده روشنی در انتظار این برند است، اما فعلاً باید با اسمارت فورفور برقی خداحافظی کنیم.

در شرایط کنونی توقف تولید یک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه توسط یک شرکت تعجب‌آور است، اما اسمارت EQ فورفور عمر کوتاهی داشت. این مدل یک خودروی شهری توانا بود که جادار و کاربردی بودن را به اسمارت EQ فورتو اضافه کرد. اسمارت EQ فورفور با محدوده پیمایش ۷۸ کیلومتر و توان ۸۰ اسب‌ بخار، یک مدل برقی کوچک و کاربردی بود که شارژ کامل آن تحت شرایط مناسب تنها ۴۰ دقیقه طول می‌کشید. این امر به لطف باتری ۱۷.۶ کیلووات ساعت لیتیوم یونی نسبتاً کوچک آن محقق شده بود. این به ویژه زمانی جالب است که اندازه باتری آن را با تسلا مدل S پلید مقایسه کنید که باتری ۹۹ کیلووات ساعت دارد.

حتی اگر با جیلی آشنایی ندارید، احتمالاً از موفقیت‌های اخیرش اطلاع داشته باشید. جیلی یک شرکت خودروسازی چندملیتی چینی است که مقر آن در هانگژو استان ژجیانگ قرار دارد. این شرکت به تازگی با نوسازی ولوو به موفقیت‌های بزرگی رسیده است. جیلی به تازگی لوتوس را خریداری کرده و تاکنون شاهد موفقیت‌های این برند به لطف سرمایه‌گذاری جیلی نیز بوده‌ایم. موفقیت جیلی در مالکیت شرکت‌ها در سبک مدیریتی آن نهفته ‌است. این شرکت چینی اساساً به این برندها اجازه می‌دهد که خودشان را اداره کنند، در حالی که منابع مالی زیادی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

مرسدس بنز و جیلی قصد دارند برند اسمارت را نوسازی کنند و خودروهای برقی جذابی را برای مشتریان خودروهای مقرون‌به‌صرفه تولید کنند. اسمارت به عنوان اولین مدل در خط تولید جدیدش در حال کار بر روی یک شاسی بلند برقی کوچک است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد