موضوعات داغ

بی ام و iX M60 مدل 2023 رونمایی شد، شاسی‌بلند برقی آلمانی با قدرتی خارق‌العاده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی ام و iX در حال حاضر یکی از کراس‌اوورهای برقی لوکس بازار است که از نظر امکانات رفاهی و طراحی کابین با رولزرویس برابری می‌کند. اکنون بی ام و قصد دارد تا این کراس‌اوور برقی را با پکیج M و برای سال 2023 به بازار عرضه کند.

بی ام و iX M60 از ترکیب دو موتور الکتریکی و پکیج باتری‌های 111.5 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. حداکثر قدرت دو پیشرانه 610 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 1100 نیوتن‌متر اعلام شده است که ارقامی خارق العاده محسوب می‌شوند. حداکثر قدرت خودرو در حالت رانندگی اسپرت قابل دسترسی خواهد بود اما در صورتی که خودرو را در حالت رانندگی عادی برانید، قدرت و گشتاور آن به 532 اسب‌بخار و 1015 نیوتن‌متر محدود خواهد شد.

بی ام و iX M60 در مقایسه با تیپ پایه این خودرو در حال حاضر، بهبود 16 درصدی در قدرت و گشتاور را تجربه کرده است. شتاب صفر تا 98 کیلومتر بر ساعت ( صفر تا 60 مایل ) بی ام و iX M60 حدود 3.6 ثانیه است و همانند بسیاری از خودروهای آلمانی، حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

برای بهبود هندلینگ بی ام و iX M60، از سیستم تعلیق بادی الکترونیکی و کمک فنرهای کنترل شونده استفاده شده است و چرخ‌های محور عقب نیز قابلیت فرمان‌پذیری دارند. همچنین ترمزهای M پرفورمنس برای iX M60 در نظر گرفته شده‌اند. مالکان نسخه‌های دیگر نیز می‌توانند این قابلیت‌ها را با خرید پکیج اسپرت در اختیار بگیرند. رینگ‌های بی ام و iX به صورت استاندارد 21 اینچی هستند اما در نسخه M با رینگ‌های 22 اینچی روبرو خواهیم بود.

بی ام و iX

تغییرات خارجی در کابین خودرو نیز ادامه می‌یابند. مجموعه نشانگرها در قالب یک صفحه نمایش 12.3 اینچی به تصویر کشیده شده‌اند و نمایشگر سیستم صوتی نیز 14.9 اینچی است. کابین خودرو در ترکیبی از چرم مصنوعی و آلومینیوم برس خورده غوطه‌ور است و مشتریان می‌توانند رنگ چرم داخل را از بین پنج رنگ مختلف انتخاب کنند: صدف، موکا، مشکی، آمیدو و کاستانیا بلوطی.

بی ام و iX M60 از ماه ژوئن وارد بازار ایالات متحده می‌شود و قیمت آن از 106095 دلار آغاز خواهد شد. اگر این بودجه برای خریداران زیاد است، آن‌ها می‌توانند بی ام و iX را در تیپ پایه با قیمت 84195 دلار خریداری کنند که در هر صورت 995 دلار نیز برای هزینه حمل و نقل به قیمت خودرو اضافه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد