موضوعات داغ

جنرال موتورز جایگاه پرفروش‌ترین برند آمریکا را به تویوتا تسلیم می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تحلیلگران اقتصادی احتمال می‌دهند که جنرال موتورز پس از سال 2021، جایگاه پرفروش‌ترین برند آمریکا را به تویوتا تسلیم کند. این نخستین بار از سال 1931 میلادی است که جنرال موتورز عنوان پرفروش‌ترین برند خودروسازی آمریکا را از دست می‌دهد. در آن سال جنرال موتورز موفق شد با کنار زدن فورد به پرفروش‌ترین برند خودروسازی ایالات متحده تبدیل شود و تا به امروز این رکورد را حفظ کرده است.

این بار تویوتا شرکتی است که ممکن است جنرال موتورز را در زمین بازی خودش شکست دهد. با این حال، شایان ذکر است که ما در اینجا فقط با تخمین‌ها کار می‌کنیم، زیرا هر دو شرکت هنوز آمار فروش خود را برای سه ماهه آخر سال 2021 منتشر نکرده‌اند. این آمار ممکن است یک تصویر کامل از آینده بازار خودرو آمریکا را به همراه داشته باشد.

بر اساس ارقامی که به فروش 9 ماه اول سال 2021 اشاره دارد، تویوتا 1.86 میلیون دستگاه خودرو در ایالات متحده به فروش رسانده است، در حالی که جنرال موتورز 1.78 میلیون دستگاه فروخته است که این آمار تفاوت را تنها به 80000 خودرو به نفع شرکت ژاپنی نشان می دهد. این احتمال وجود دارد که جنرال موتورز در سه ماهه پایانی سال 2021 موفق شده باشد روند فروش را به نفع خود تغییر دهد اما این گفته تنها در حد یک حدس است. جنرال موتورز مدتی است که به جای آمار فروش، روی سودآوری تمرکز کرده است.

تویوتا

تحلیلگران صنعت پیش‌بینی می‌کنند که تویوتا موفق شده است جنرال موتورز را در فروش شکست دهد، اما سخنگوی جنرال موتورز، جیم کین، به خبرنگاران گفت که آن‌ها «عجله نمی‌کند» و سپس گفت: «ما شماره 1 هستیم»

در همین حال، نمایندگان تویوتا اعلام کردند که "از مشتریان وفادارش سپاسگزار هستند، اما شماره 1 بودن هرگز یک تمرکز و اولویت نیست." این اظهارات را جک هالیس، معاون ارشد تویوتا ایالات متحده آمریکا بیان کرد.

با توجه به اینکه کمبود جهانی تراشه همچنان قوی است، پیشرو بودن در فروش در بازار به اندازه گذشته مهم به نظر نمی‌رسد و پیروزی حاصله ممکن است ترکیبی از دو طعم تلخ و شیرین باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد