موضوعات داغ

ام وی ام X55 به صورت دوگانه‌سوز در بازار ایتالیا عرضه شد

عکس مطلب اول

برند ایتالیایی DR Automobiles به تازگی از شاسی‌بلند جدید و جالب خود رونمایی کرده است. خودروی DR 5.0 2022 که در حقیقت همان ام وی ام X55 است و در بازار اسپانیا با یک برند جدید عرضه شده، دارای تجهیزات و امکانات استاندارد بوده و توان حرکتی خود را با سوزاندن بنزین و LPG به دست می‌آورد.

کمپانی خودروسازی DR در اسپانیا به موجب اعمال تغییرات ساختاری بزرگ و قابل‌توجه، تا مرز نابودی در بازار رفت. ولی پس از تکمیل فرایند تغییر و عرضه مدل‌های جدید در نمایندگی‌های مختلف، DR توانست روی تولید محصولات جدید تمرکز کند. ثمره تلاش‌های این شرکت، خودروی دوگانه‌سوزی به نام DR 5.0 است.

نمای جانبی DR 5.0 2022

شاسی‌بلند کامپکت جدید و جالب DR 5.0 2022 چندی پیش برای نخستین بار پا به خیابان‌های ایتالیا گذاشت. کمپانی DR خودروی جدید خود را با هدف افزایش فروش در بازارهای محلی و کشورهای اروپایی تولید کرده است.

مشخصات DR 5.0

خودروی جدید DR از یک طراحی دینامیک و در عین حال جذاب برخوردار بوده و تمام مشخصات ظاهری یک SUV را نشان می‌دهد. این ماشین حدود 4.3 متر طول، 1.8 متر عرض و 1.6 متر ارتفاع دارد.

گلگیرهای پلاستیکی از قسمت زیرین بدنه محافظت می‌کنند. در قسمت جلو، چراغ‌های چشم‌نوازی با فناوری LED جاسازی شده‌اند که مستقیماً به یک جلوپنجره بزرگ متصل هستند. مارک DR روی جلوپنجره مشبک خودنمایی می‌کند. درست زیر چراغ‌های جلو، تریم های برجسته‌ای وجود دارد که ظاهر جوان پسندانه خودرو را تشدید می‌کند.

نمای عقب در آر 5 2022

نمای جانبی شامل خط کمر بالا و میله‌های طولی سقف می‌شود که حس ماجراجویانه را به خودرو می‌بخشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بدنه دارای یک روکش دو رنگ بوده که با سقف در تضاد است. خودروی DR 5.0 با پنج رنگ متفاوت قرمز، خاکستری، سفید، خاکستری روشن و آبی روشن در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. در نمای عقب، چراغ‌های LED به طور فیزیکی به یک تریم متصل شده‌اند. لوله‌های اگزوز کاملاً یکپارچه از دیگر خصوصیات قسمت عقب ماشین به حساب می‌آیند.

کابین و تجهیزات DR 5.0 جدید

فضای کابین گرم و راحت است. با اینکه هیچ متریال لوکسی در اتاقک خودرو به کار نرفته، ولی رنگ پردازی درون آن بسیار جذاب است. وجود فناوری با نمایشگر 7 اینچی روی داشبورد و همین‌طور نمایشگر لمسی 12.3 اینچی روی کنسول مرکزی به خوبی حس می‌شود.

درون کابین DR 5.0

خودرو DR 5.0 همانند سایر مدل‌های این شرکت، دارای تجهیزات فراوانی است که این موضوع، قیمت ماشین را به خوبی توجیه می‌کند. مهم‌ترین تجهیزات استاندارد Dr 5.0 عبارت‌اند از:

- قفل مرکزی با کنترل از راه دور

- چراغ‌های LED برای رانندگی در طول روز

- سانروف برقی

- داشبورد مجهز به نمایشگر 7 اینچی

- نمایشگر LCD 12.3 اینچی روی کنسول مرکزی

- بلوتوث

- دو پورت USB در قسمت جلو و یک پورت USB در قسمت عقب

- پشتیبانی از فناوری‌های اندروید اوتو و اپل کارپلی

- دوربین میدان دید 360 درجه

- سنسور پارک عقب

- سیستم نورپردازی محیط

- کنترل سراشیبی

- سیستم‌های ABS، EBD و ESP

- سیستم همراهی تا درب منزل

- فرمان چندکاره

- پنجره‌های برقی

- تهویه مطبوع

- آینه‌های نمای عقب با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی

مشخصات فنی DR 5.0 2022

زیر کاپوت خودروی جدید دی آر، یک موتور بنزینی 4 سیلندره 1.5 لیتری با فناوری دوگانه‌سوز جاسازی شده که قادر به استفاده از گاز مایع LPG است. بسته به نوع سوخت مصرفی، مزایا و کارایی خودرو تغییر می‌کند. مدل معمولی از گیربکس دستی 5 سرعته و مدل اتوماتیک از گیربکس خودکار CVT استفاده می‌کند. در هر دو حالت، نیروی محرکه روی دیفرانسیل جلو اعمال می‌شود.

صفحه مشخصات فنی دی آر 5 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مشخصاتمدل DR 5.0 MTمدل DR 5.0 CVT
نوع سوختبنزین + LPGبنزین + LPG
حجم1498 سی‌سی1498 سی‌سی
تعداد سیلندر44
قدرت (اسب بخار)116 (114 با گاز مایع)154 (149 با گاز مایع)
حداکثر گشتاور (نیوتن متر)136 (132 با گاز مایع)210 (195 با گاز مایع)
مصرف ترکیبی در 100 کیلومتر8.2 (9.8 با گاز مایع)7.8 (9.6 با گاز مایع)
انتشار CO2 (گرم بر کیلومتر)189 (158 با گاز مایع)175 (160 با گاز مایع)
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)175185
گیربکسدستی 5 سرعتهخودکار CVT
قوای محرکدیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
 

قیمت شاسی‌بلند جدید DR 5.0 هنوز مشخص نشده است. با این حال گفته می‌شود که این خودروی جالب پس از ایتالیا به بازار کشورهای دیگر از جمله اسپانیا عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/20
ایکس ۵۵ پرو کی میاد ؟
1400/10/20
نه ما ایتالیایی هستیم نه تولید کننده محصول چینی mvm

برای شما حالا چرا مهمه؟!
1400/10/21
خاک تو سرشون اگه اینو بخرن
1400/10/22
نمیخرن
ایتالیا مثل ایران نیست که هر ننه من غریبمی از چین بیاد بتونه ماشین بفروشه. خود خودروساز های ایتالیایی روی محصولاتشون شرایط فروش خیلی خوبی میرارن. خود مردم ایتالیا هم روی ماشیناشون تعصب دارن بیش تر از ماشین های خودشون استفاده میکنن.
اون وقت تو این مملکت آرزوی یه نفر باید خریدن ماشین چینی های مزخرف باشه🙁🙁🙁