موضوعات داغ

تانک 300 ؛ شاسی‌بلند لوکس و بیابانی گریت وال

عکس مطلب اول

سال 2020 بود که خودروسازی گریت‌وال (GWM) خانواده تانک را معرفی کرد؛ خانواده‌ای که همه اعضایش از شاسی‌بلندهای آفرود هستند و فقط در سایز، بایکدیگر متفاوتند. اولین عضو این خانواده، شاسی‌بلندی سایز متوسط با نام Tank 300 بود که به تعداد محدودی تولید شد اما به دلیل شیوع کرونا، تولیدانبوهش تا سه ماهه اول 2022 به تعویق افتاده است.

خودروی تانک 300 در ابتدا قرار بود تحت برند لوکس WEY عرضه شود، اما خودروسازی گریت‌وال، ناگهان تغییر عقیده داد و تصمیم گرفت تا همه اعضای آفرود این خانواده را تحت برند جدیدی به نام Tank عرضه کند. با این اوصاف، تانک 300 اولین محصولی است که تحت برند جدید Tank عرضه می‌شود.

گریت وال تانک 300

تانک 300 با طول کلی 4.7 متر و فاصله محوری 2.7 متر، تقریبا هم‌اندازه تویوتا پرادو J150 بازار ایران است. ضمن اینکه بصورت استاندارد با سیستم محرکه دو دیفرانسیل ساخت بورگ‌وارنر (BorgWarner) که سه حالت دوچرخ سبک (2H)، چهارچرخ سبک (4H) و چهارچرخ سنیگن (4L) دارد، تحویل خریدارانش می‌شود. پس همه چیز برای آفرودسواری، ایده‌آل به نظر می‌رسد. موتوری که در زیر کاپوت تانک 300 قرار گرفته، موتوری است با E20CB که 2 لیتری توربوشارژ است و به لطف 227 اسب بخار و 387 نیوتن‌متری که با گیربکس 8 دنده اتومات به چرخ‌ها می‌رسد، می‌تواند این شاسی‌بلند گریت‌وال را تنها در 9.5 ثانیه از حال سکون، به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند. حداکثر سرعت تانک 300 اعلام نشده اما گریت‌وال، مصرف سوختش را بین 9.3 تا 9.7 لیتر اعلام کرده است که با توجه به وزن 2.1 تا 2.3 تنی آن، عدد خوبی به نظر می‌رسد. البته به تناسب این مصرف سوخت، حجم باک خودرو را معادل 80 لیتر درنظرگرفته‌اند تا رانندگانش، دغدغه کمتری برای اشتهای این چینی داشته باشند.

گریت وال تانک 300

تانک 300 فقط یک شاسی‌بلند آفرود از گریت‌وال، نیست. بلکه با قیمت 30 تا 47 هزاردلاری‌اش (بسته به نوع آپشن‌ها) خودرویی لوکس و مدرن و گران هم محسوب می‌شود. لیست تجهیزات این خودرو را اگر نگاه کنید، امکانات بسیار خاصی را می‌بینید. مثل: سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، شارژر وایرلس، رادارهای پیشگیری از تصادف در جلو و عقب با ترمز اضطراری، آینه عقب تمام دیجیتالی، سیستم اتوپارک و حتی سیستم ریموت پارکینگ که به شما اجازه می‌دهد بدون آنکه درون خودرو باشید، تنها با اپلیکیشن موبایل‌تان، خودرو را پارک کنید یا آنرا از محل پارکینگ، خارج کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد