موضوعات داغ

خودروی برقی روسی معرفی شد، کاما-1 به عنوان تاکسی عرضه می‌شود

عکس مطلب اول

خودروهای برقی مسافربری Kama-1 در سال 2024- 2025 در معرض فروش گذاشته می‌شوند. سرگی کوگوگین، مدیرعامل شرکت روسی کاماز در مصاحبه‌ای با RTVI ضمن اعلام تاریخ عرضه ماشین‌های Kama-1 تأکید کرد که کاماز هیچ قصدی برای رقابت با شرکت‌های مطرح در عرضه خودروسازی برقی ندارد. مدل‌های کاما-1 برای تاکسیرانی و مسافربری مورداستفاده قرار می‌گیرند.

به گفته کوگوگین، تولید خودروهای کاما-1 کار چندان سختی نیست. کارخانه‌های متعددی برای ساخت و مونتاژ محصولات در روسیه وجود دارند که با قیمت ارزان می‌توان آن‌ها را به خدمت گرفت.

خودروی برقی Kama-1

اوایل ماه ژانویه بود که شرکت کاماز قراردادی را با وزارت نوآوری و فناوری مجارستان امضا کرد. طبق این قرارداد، واحد پژوهشی و توسعه کاماز در سال 2022 در کشور مجارستان تأسیس می‌شود و خودروهای برقی ساخت این کمپانی در سال 2025 راهی بازار اروپا خواهند شد.

خودرو ملی روسیه

خودروی Kama-1 در قالب یک هاچبک جمع و جور (با پنج درب) ساخته شده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با 4.4 متر، 1.8 متر و 1.66 متر است. ماشین برقی جدید وزنی حدود 1700 کیلوگرم داشته و برای مسافرکشی و تاکسیرانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

قدرت این خودرو به 150 اسب بخار می‌رسد که روی چرخ‌های جلو اعمال می‌شود. سرعت تاکسی کاما-1 حداکثر برابر با 150 کیلومتر بر ساعت است. این ماشین با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی حدود 450 کیلومتر را بپیماید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد