موضوعات داغ

تسلا مدل S بی کیفیت ترین خودروی برقی طبق گزارش بازرسی TUV

عکس مطلب اول

در اروپا، خودروها باید مورد بازرسی منظم قرار گیرند تا بتوانند در جاده‌های عمومی بتازانند. شرکت TUV بزرگ‌ترین شرکت بازرسی آلمان است که هر سال، گزارشی را درباره خودروهای متعدد ارائه می‌دهد. این کمپانی به تازگی گزارشی را در مورد ارزیابی چهار خودروی برقی منتشر کرده که بر اساس آن، امتیاز دو خودرو پایین‌تر از میانگین نرخ عدم‌تأیید برای و امتیاز دو خودروی دیگر بالاتر از این نرخ به دست آمده است. خودروی برقی تسلا مدل S بدترین عملکرد را از خود نشان داده است.

چهار خودروی برقی تسلا مدل S، بی ام و i3، اسمارت فورتو ED و رنو ZOE پس از گذشت سه سال از تاریخ خرید، مورد بازرسی TUV قرار گرفته‌اند. بهترین خودرو از بین چهار ماشین مذکور، اسمارت فورتو بوده که توانسته به نرخ ریپروف 3.5 درصد دست پیدا کند. در مقایسه با مدل‌های ICE در گزارش TUV 2022، این خودروی برقی کوچک در بین پنجاه ماشین برتر قرار می‌گیرد.

بی ام و i3 در حالی توانست از سد ارزیابی TUV بگذرد که دقیقا به میانگین نرخ ریجکت یعنی ۴.۷ درصد رسید. بیشترین نواقص این خودرو به چراغ‌های پایین و ترمز دیسکی ربط دارند. این مشکلات نه به عنوان نقص، بلکه به عنوان کاربرد بیهوده در نظر گرفته شده‌اند، چراکه دیسک‌ها حالت خوردگی پیدا می‌کنند.

رئیس شرکت TUV در این باره به دارندگان خودروهای برقی هشدار داد که بیشتر از ترمزها استفاده کرده و به طور منظم آن‌ها را موردبررسی قرار دهند.

رنو ZOE یکی از خودروهایی است که اخبار بدی را به مالکین خود می‌دهد. با نرخ ریجکت ۵.۷ درصد، ZOE جزو بدترین خودروهای موجود در گزارش قرار می‌گیرد. عمده مشکل این ماشین به عدم تنظیم صحیح چراغ‌های جلو و همین‌طور سیستم تعلیق مربوط می‌شود. مشکل سیستم تعلیق در تسلا مدل S نیز گزارش شده است. در حالی که رنو مشکلات متعددی را در قطعات مختلف سیستم تعلیق نشان می‌دهد، مشکلات سیستم تعلیق تسلا بسیار خاص هستند.

نقص بازوی کنترل سیستم تعلیق

نرخ ریجکت تسلا ۱۰.۷ درصد شده است. یعنی TUV تنها ۱ واحد از ۱۰ دستگاه تسلایی که هنوز جدید بوده‌اند را مورد تأیید قرار داده است. در مقایسه با ۱۲۸ مدل موجود در لیست TUV، تسلا مدل S تنها توانسته به امتیاز بهتری نسبت به داچیا لوگان و داچیا داستر دست پیدا کند. مهم‌ترین مشکلات تسلا، به چراغ‌های مه شکن، چراغ‌های پایین و بازوهای کنترل مربوط می‌شود.

البته تسلا سابقه طولانی در مشکلات سیستم تعلیق دارد، به حدی که کیث لیچ عبارت «ومپی ویلز» (چرخ‌های پرصدا) را برای تحقیر این نواقص به کار برد و از NHTSA درخواست کرد تا آن‌ها را جمع‌آوری کند. تسلا علنا تأمین‌کننده چینی خود را مسئول این مشکلات معرفی کرده است.

نقص سیستم تعلیق تسلا مدل S

از طرف دیگر، مشکلات مربوط به چراغ‌های پایین و چراغ‌های مه شکن ناشی از یک مشکل بزرگ دیگر در خودروهای تسلا هستند؛ یعنی نشت آب در چراغ‌های جلو و عقب که موجب تراکم رطوبت روی لنزها می‌شود.

گزارش TUV تأکید می‌کند که تسلا توجه بیشتری به کنترل کیفیت و تست خودروهای خود داشته باشد. در چند سال آینده، خودروهای تسلا مدل 3 و مدل Y نیز تحت بازرسی‌های عمومی قرار می‌گیرند و نتایج حاصل ممکن است به اعتبار تسلا در آلمان و به طور کلی در اروپا ضربه جبران نشدنی وارد کند، مگر اینکه کمپانی آمریکایی چاره‌ای برای حل این مشکل بیندیشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد