موضوعات داغ

بزودی منتظر خودرو الکتریکی آلپاین باشید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برند فرانسوی آلپاین مدتی است که در حال توسعه نسل بعدی خودروهای خود است، اتومبیل‌هایی که از طریق پیشرانه‌های الکتریکی قدرت می‌گیرند. حال این شرکت فرانسوی اعلام کرده است که خودروهای آتی در چه مناطقی ساخته خواهند شد.

نخستین محصول آتی این شرکت آلپاین X-Over GT است، خودرویی تمام الکتریکی که در اروپا به تولید خواهد رسید. آلپاین قصد دارد با اجرای یک برنامه بلندپروازانه، به یک برند 100 درصد الکتریکی تبدیل شود و این کار را طی زمان کوتاهی به انجام خواهد رساند.

وکا دی میو، مدیرعامل گروه رنو به همراه لوران روسی، مدیرعامل آلپاین، رسما اعلام کردند که خودروی الکتریکی جدید آلپاین در فرانسه تولید خواهد شد. X-Over GT نخستین محصول برقی از بین سه خودرو جدید این شرکت خواهد بود. به جز X-Over GT، دو مدل کوپه دیگر نیز برای جایگزینی با آلپاین A110 به تولید خواهند رسید.

آلپاین X-Over GT یک کراس‌اوور الکتریکی است و مطابق برنامه این شرکت به همراه دو مدل دیگر برقی تا سال 2026 وارد بازار خواهد شد. این خودرو براساس پلتفرم CMF-EV توسعه یافته است و در کارخانه رنو واقع در منطقه نرماندی تولید خواهد شد. این خط تولید به افتخار بنیان‌گذار شرکت آلپاین، Manufacture Alpine Dieppe Jean Rébdélé نام گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد