موضوعات داغ

عملکرد ضعیف مرسدس EQS در تست موس + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس EQS یک موفقیت فنی بزرگ است که به عنوان S کلاس خودروهای برقی شناخته می‌شود. اما گویا این خودرو در تست موس عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. این تست توسط سایت km77.com با مرسدس 4Matic 580 EQS انجام شده که دارای دو موتور برقی و سیستم تمام چرخ محرک است.

مرسدس EQS توان کلی ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۸۵۵ نیوتن متر تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل ۴.۳ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۰۹ کیلومتر در ساعت است.

نسخه‌ای که در این تست از آن استفاده شد دارای تایرهای گودیر ایگل F1 آسیمتریک 5 MO 265/40 R 21 105 H روی چرخ‌های ۲۱ اینچی بوده است. همچنین این مدل مجهز به سیستم فرمان‌دهی محور عقب است که امکان چرخش ۱۰ درجه‌ای چرخ‌های عقب را فراهم می‌کند.

بیشترین سرعت EQS حین انجام تست موس با موفقیت ۷۲ کیلومتر در ساعت بود که این سایت آن را ضعیف خطاب کرد. اولین تلاش با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت انجام شد که این خودرو طی آن با دو مخروط برخورد کرد.

بهترین نتیجه به‌دست‌آمده توسط نسل قبلی S کلاس با سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت ثبت شد. همانطور که این سایت اشاره کرده است، S کلاس وزن کمتری نسبت به EQS دارد که به آن کمک می‌کند، اما برای موفقیت در این تست با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت کافی نبوده است.

مرسدس EQS

عدم موفقیت EQS دو دلیل عمده دارد. این مدل از همتایان بنزینی خودش سنگین‌تر است و ۲۵۸۵ کیلوگرم وزن دارد. این وزن خیلی زیادی برای یک سدان است، اما باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی به آن کمک می‌کند تا محدوده پیمایش تقریبی ۶۷۶ کیلومتر داشته باشد.

دومین عاملی که باید در نظر گرفته شود اندازه آن است، که دلیل عدم موفقیت بسیاری از خودروهای شاسی بلند در تست موس نیز محسوب می‌شود. مرسدس بنز EQS تقریباً ۱.۹ متر عرض و ۵.۲ متر طول دارد و فاصله بین دو محورش ۳.۲ متر است.

بنابراین دینامیک، وزن، تنظیمات سیستم تعلیق، تایرها و کنترل پایداری الکترونیکی خودرو نقش مهمی در این تست دارند. با این حال، این تست برای خودروهای بزرگتر و عریض‌تر سخت است، و اگر وزن خودرو از همتایان خودش بیشتر باشد شرایط دشوارتری برای موفقیت در این تست خواهد داشت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/14
بنز x22 بدون esp
1400/11/15
از دانگ فنگ چه خبر..