موضوعات داغ

کپی چینی هامر H1 با پیشرانه برقی 1070 اسب بخاری

عکس مطلب اول

کمپانی دانگ فنگ به سراغ کپی‌برداری از وانت‌های بزرگ هامر H1 رفته و پیشرانه الکتریکی را به آن‌ها اضافه کرده است. ماحصل این ابتکار عمل، یک هاموی برقی بوده که ظاهری همانند وانت داشته و موتور قدرتمند آن می‌تواند انرژی معادل با 1070 اسب بخار را تولید کند. محصول جدید دانگ فنگ در اصل نسخه برقی M50 Warrior است که در حال حاضر زیر پای ثروتمندان چینی قرار دارد.

خودروی جدید با نام M18 به باتری 140 کیلوواتی مجهز است که در صورت شارژ کامل می‌تواند مسافتی حدود 500 کیلومتر را طی کند. شتاب خودرو در عرض کمتر از 5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

خودرو برقی M18 چینی

در سوی دیگر اقیانوس آرام، خودروی برقی هامر GMC به سه موتور برقی مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل با 1000 اسب بخار را تولید کند. شتاب هامر آمریکایی در عرض 3 ثانیه از صفر به 97 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو همچنین از باتری بزرگ‌تری (300 کیلووات ساعت) استفاده می‌کند، اما محدوده پیمایشی آن چندان بیشتر از نسخه چینی نیست. هامر آمریکایی وزنی حدود 4082 کیلوگرم دارد، یعنی تقریبا 1179 کیلوگرم سبک‌تر از M18 دانگ فنگ است.

خودروی M18 از یک پلتفرم EV جدید استفاده می‌کند که توسط دانگ فنگ ساخته شده است. این ماشین همچنین از سیستم رانندگی خودمختار سطح 2.5 بهره می‌گیرد و قیمت آن نزدیک به همتای آمریکایی خود، یعنی بین 94 تا 110 هزار دلار است!

دانگ فنگ M18 رقیبی در بازار چین ندارد. البته هاموی های کپی شده بسیاری در این بازار یافت می‌شوند، اما هیچ‌یک از آن‌ها با پیشرانه برقی کار نمی‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد