موضوعات داغ

استفاده بویینگ از سوخت های جدیدی برای کاهش آلایندگی تا 80 درصد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

همزمان با تمرکز خودروسازان بر تولید خودروهای بدون آلایندگی، شرکت‌های تولیدکننده هواپیما مسافربری نیز به سمت تولید هواپیماهای مسافربری بدون آلایندگی در حرکت هستند. شرکت آمریکایی بویینگ پیشتاز این مساله است که در همکاری با SAF روی یک سوخت ترکیبی تحقیق می‌کند.

شرکت بویینگ به تازگی دو میلیارد گالن سوخت ترکیبی Sustainable Aviation Fuel (SAF) را از EPIC Fuels سفارش داده است تا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در هواپیماهای این شرکت استفاده شود. برنامه آزمایشی بویینگ برای کاهش گازهای گلخانه‌ای هواپیماهای مسافربری ecoDemonstrator نام دارد، که در حال حاضر یک بویینگ 777 به عنوان بخشی از آن فعالیت می‌کند.

بویینگ

سوخت ترکیبی SAF تا 80 درصد در کاهش گازهای آلاینده تولیدی توسط هواپیماهای مسافربری موثر است و می‌تواند با هر نوع سوخت معمول از جمله سوخت جت ترکیب شود. حال بویینگ در تلاش است تا موتورهای خود را به گونه‌ای بهینه کند که تا سال 2030 میلادی از 100 درصد سوخت SAF استفاده کنند، امکانی که بر کاهش آلودگی هواپیماها تاثیر به سزایی خواهد داشت. در حال حاضر و مطابق قوانین هوانوردی، استفاده از سوخت SAF تا سقف 50 درصد مجاز است.

سوخت بدون آلایندگی SAF از ترکیب ضایعات کشاورزی و سوخت جت معمولی ساخته می‌شود. در حال حاضر EPIC Fuels وظیفه تولید این سوخت را در ایالات متحده برعهده دارد و در طول سال 2022 دو میلیون گالن (7.5 میلیون لیتر) از این سوخت برای کاربردهای تجاری در تأسیسات واقع در واشنگتن و کارولینای جنوبی خود به تولید خواهند رساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد