موضوعات داغ

فیلم خط تولید پیشرفته خودروی تسلا در آمریکا را ببینید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت آمریکایی تسلا در طول دو دهه فعالیت خود، رکوردهای بسیاری را جابجا کرده و مقام‌های بسیاری را به دست آورده است. تسلا هم‌اکنون پرفروش‌ترین برند خودرویی در چندین کشور است و ارزش بازار قابل توجهی را در اختیار دارد. حال کارخانه تسلا در فریمونت به عنوان پربازده‌ترین خط تولید خودرو در آمریکای شمالی انتخاب شده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل بلومبرگ از داده های تولید بیش از 70 کارخانه تولیدی، کارخانه فرمونت تسلا در سال 2021 به طور متوسط 8550 خودرو در هفته تولید می کرد. رقیب نزدیک این کارخانه یعنی خط تولید تویوتا جورج تاون کنتاکی که 8427 خودرو در هفته تولید می کرد در مقام دوم قرار گرفت. خطوط تولید فورد و بی ام و نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. این آمار هنگامی جالب می‌شود که بدانیم خط تولید تویوتا از خط تولید تسلا وسعت بیشتری دارد، بنابراین تسلا خودروهای بیشتری را به ازای هر اینچ مربع تولید می‌کند.

البته استدلالهای مختلفی در خصوص کسب این مقام توسط تسلا وجود دارد. عده‌ای از تحلیل‌گران معتقد هستند کمبود ریزتراشه و افت آمار تولید خودرو طی سال 2021، موجب شده است تا تسلا از سایر رقبای خود پیشی بگیرد. با این حال نباید از یاد برد که خط تولید تسلا بسیار پیشرفته است و ترکیبی از خط مونتاژ جنرال موتورز و تویوتا به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/22
فیلمش اصلا ربطی به خط تولید نداره .
1400/11/22
ببخشید استاد:
تو محله شما این فیلم دقیقاً به عنوان خط تولید معرفی میشه یا ...؟!؟!؟!؟!؟!؟
اگه منظور شما عکس باشه که دو فرقون ساز داخلی خیلی خیلی جذاب تر و قشنگترشو دارن......
1400/11/22
تنها چیزی که ندیدیم خط تولید بود
1400/11/22
اصلا خط تولید رو نشون نداد😑