موضوعات داغ

چانگان ریتون CC مدل 2022 معرفی شد، سدان لوکس چینی

عکس مطلب اول

خودروسازی چانگان، در چهارمین سال حضور سدان ریتون CC در بازار جهانی، فیس‌لیفت مختصری روی آن انجام داده و حالا در مدل 2022 قابل خریداری است. چانگان ریتون CC که تا قبل از آمدن چانگان UNI-V، تا سال‌ها به عنوان پرچمدار سدان‌های چانگان از ان نام برده می‌شد، با این فیس‌لیفت، مدرن‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

اصلی‌ترین تغییر ظاهری که در چانگان ریتون CC مدل 2022 رخ داده، تغییر جلوپنجره خودرو و طراحی دوباره سپرهای جلو و عقب است اما سایر قسمت‌های ظاهری خودرو ازجمله رینگ‌ها، هیچگونه تغییری نداشته‌اند. در نمای داخلی خودرو، تقریبا همان کابین مدل 2021 را می‌بینیم ولی با این تفاوت که برخی جزییات مانند غربیلک فرمان، اهرم دنده و اجزای پنل تهویه، در مدل 2022 با تغییراتی همراه بوده‌اند.

چانگان ریتون سی سی 2022

در چهار سالی که گذشت، چانگان نشان داد که هیچگونه علاقه‌ای برای تغییر دادن مشخصات فنی ریتون CC نداشته و حتی در مدل 2022 نیز همچنان شاهد ویژگی فنی جدیدی نیستیم. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ این چانگان، همچون گذشته، از نوع JL473ZQ7 است. یعنی 1.5 لیتر حجم داشته و حدود 188 اسب‌بخار، قدرت دارد. این درحالی است که مدل 2021 قدرتش 180 اسب‌بخار بود. البته گشتاور خروجی این موتور، تغییری نکرده و هنوز هم روی عدد 300 نیوتن‌متر باقی مانده است. مصرف سوخت این موتور تنها 6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده که با توجه به وزن 1460 کیلوگرمی و باک 62 لیتری، عدد بسیار خوبی است. گیربکس خودرو نیز فقط به صورت 7 دنده دوکلاچه در اختیار خریدارانش قرار می‌گیرد. همچنین بد نیست بدانید که این گیربکس DCT از نوع «خیس» بوده و برخی از مشکلات شایع در گیربکس‌های به اصطلاح «خشک» مانند داغ‌کردن زودهنگام در ترافیک‌های طولانی مدت را نیز ندارد.

چانگان ریتون CC در مدل 2022، با سه تیپ الیت، دلوکس و پرمیوم فروخته می‌شود که ارزان‌ترین تیپ آن حدود 15 هزار دلار و گران‌ترین تیپ آن نیز حدود 18 هزار دلار قیمت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد