موضوعات داغ

ون سایک مکسوس G90 معرفی شد، مینی‌ون زشت چینی با فاصله محوری عالی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

برخلاف بازار ایران که در آن مینی‌ون‌ها و استیشن‌ها از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند، این خودروها در بازار آسیای شرقی، اروپا و آمریکا بسیار محبوب ظاهر شده‌اند. تولیدکنندگان چینی نیز طی سالیان گذشته تنوع قابل توجهی از محصولات مینی‌ون را روانه بازار کرده‌اند. به تازگی شرکت سایک نیز از عرضه ون مکسوس G90 خبر داده است، خودرویی که با فاصله بین دو محور 3200 میلیمتر به خوبی رقبا را به چالش می‌کشد.

رقابت برندهای مطرح خودروسازی چین در سگمنت MPV یا مینی‌ون‌ها بسیار شدید است و هم‌اکنون علاوه بر سایک موتور، گریت وال و بی وای دی نیز در این حوزه به شدت فعال هستند. عرضه سایک مکسوس G90 با فاصله محوری قابل توجه می‌تواند رقبا را به تقلا بیندازد. این ون در روز 21 مارس به صورت رسمی عرصه می‌شود.

علاوه بر فاصله محوری 3200 میلیمتری، سایک مکسوس G90 از نظر طراحی نیز آینده‌نگرانه است و ظاهری شبیه به مینی‌ون‌های ژاپنی دارد. علاوه برآن مشتریان می‌توانند سایک مکسوس G90 را با بدنه دو رنگ و شش طرح مختلف رینگ 18 و 19 اینچی انتخاب کنند. این مینی‌ون به شش یا هفت صندلی مجهز خواهد بود.

سایک مکسوس G90

برای تامین قدرت سایک مکسوس G90 از پیشرانه دو لیتری توربوشارژر با 234 اسب‌بخار نیرو استفاده شده است. گیربکس هشت سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی سایک مکسوس G90، رقمی بین 8.9 الی 9.2 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. بیوک GL8، رووی iMAX8 و ترامپچی M8 از جمله رقبای سایک مکسوس G90 هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد