موضوعات داغ

تغییرات ظاهری جزئی نیسان پاترول Y62 مدل ۲۰۲۲ در استرالیا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

عرضه پاترول Y62 دوقلوی نیسان آرمادا از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است. حتی با وجود این که ۱۲ سال از عمر این مدل می‌گذرد، نیسان برای افزایش شانس Y62 در بازار رقابتی آفرود همچنان تغییراتی جزئی در آن ایجاد می‌کند. در مدل ۲۰۲۲ فقط شاهد چندین تغییر جزئی در طراحی بدنه هستیم. در سال ۲۰۲۱، Y62 با فروش ۳۲۶۴ دستگاه در استرالیا بهترین رکورد فروش خود را ثبت کرد.

پاترول Ti، نسخه پایه این مدل، حالا یک جلوپنجره مشکی دارد که نشان برند روی آن قرار گرفته است. دریچه‌های هوای روی گلگیر هم مجدداً طراحی شده‌اند. نسخه مجهزتر Ti-L نیز دارای نشان برند و دریچه‌های هوای مشابه روی گلگیرها است، اما جلوپنجره کرومی را حفظ کرده است.

هر دو نسخه از موتور ۵.۶ لیتری V8 بهره می‌برند. این موتور از جنس آلیاژ آلومینیوم توان ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند، که مشابه خروجی آرمادا مخصوص آمریکا است. جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار تنها گزینه قابل سفارش است.

نیسان پاترول Y62

نیسان Y62 از سیستم چهارچرخ محرک ALL MODE 4x4 به همراه دیفرانسیل لغزش محدود و دیفرانسیل قفل‌شونده بهره می‌برد که می‌تواند ۵۰٪ گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل کند.

نسخه Ti با هشت صندلی و نسخه Ti-L با هفت صندلی به سیستم تعلیق کنترل حرکت بدنه هیدرولیک مجهز شده‌اند که از دو سیستم هیدرولیکی متصل به یکدیگر توسط لوله‌های هیدرولیکی تشکیل شده است.

دو نسخه‌ نیسان Y62 به ترتیب با قیمت ۵۸۶۳۵ و ۶۷۸۷۵ دلار فروخته می‌شوند. در حالی که آرمادا با قیمت ۴۸۹۰۰ دلار در آمریکا به فروش می‌رسد.

طبق گزارشات، جایگزین پاترول/آرمادا/QX80 در سال ۲۰۲۴ با موتور توئین توربو V6 عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه تویوتا پیش از این در لندکرورز جدید و لکسوس LX از موتور شش سیلندر استفاده کرده است، احتمال عرضه پاترول با موتور V6 خیلی زیاد است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/29
نیسان محصولی به این نام نداشته و ندارد!
این پتفایندر است
پاترول نام گاری بود که با شاسی و موتور نیسان آبی! در ایران سرهم می‌کردند فقط

راجب مطلبی که میخواهید منتشر کنید دو تا مقاله بخونید