موضوعات داغ

کارلوس گون: فقط سایه‌ای از شرکت رنو باقی مانده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کارلوس غصن یا کارلوس گون یکی از چهره‌های خبرساز دنیای خودرو طی سالیان اخیر بوده است. او بار دیگر از مکانی نامعلوم اظهاراتی را علیه یکی از زیرمجموعه‌های رنو نیسان یعنی شرکت رنو اعلام کرده است، آن‌هم در شرایطی که شرکت رنو با حمایت‌های دولت فرانسه از نابودی نجات یافت.

رنو تمام تلاش خود را برای عبور از این روزهای پر فراز و نشیب دارد. این شرکت سال گذشته یک استراتژی بزرگ به نام رنولوشن ارائه کرده است که برندهای رنو، آلپاین، داچیا و لادا را در نظم جدیدی ترتیب می‌دهد. این خودروساز فرانسوی سود را با داچیا و لادا، تکامل را با رنو و تنوع گرایی را با آلپاین در اولویت قرار داده است. رنو هنوز به طور کامل بهبود نیافته است و تداوم بحران تراشه و مشکلات زنجیره تامین همچنان بر این شرکت حاکم است.

حال در شرایطی که رنو وضعیت خوبی ندارد، کارلوس گون در مصاحبه‌ای با روزنامه ل پاریسن، از این برند و مدیران آن انتقاد کرده است. به گفته گون رنو سعی می‌کند عملکرد خود را در سطح متوسطی حفظ کند و طی چند سال گذشته حرکت چشمگیری از خود بروز نداده است. به گفته کارلوس غصن، امروزه تنها شبحی از شرکت رنو اصلی باقی مانده است.

مدیر عامل فعلی رنو لوکا دی میو یکی از منتقدان کارلوس گون است و اعتقاد دارد استراتژی گون برای افزایش فروش رنو غیرمنطقی و غیر عاقلانه بوده است. موضوعی که گون در مصاحبه با روزنامه ل پاریسن به آن اشاره کرد.

مدیر عامل سابق رنو که اکنون در لبنان زندگی می کند، می گوید که از سقوط خودروساز فرانسوی ناراحت است. او هنوز به دلیل نقض قوانین مالی مختلف محاکمه نشده است. او هنوز معتقد است که نیسان و مقامات ژاپنی در تلاش برای دستگیری او هستند زیرا او می‌خواست این دو برند خودرو را ادغام کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/29
چرا اینقدر جو میده؟ رنو هنوز هم عالیه
سال ۹۷ میگفت نیسان تا دو سه سال دیگه ورشکست میشه. هنور منتظر ورشکست شدن نیسانه!!
1400/11/30
برعکس چین که از طریق کپی کردن( ناخوانا از روی اصل) پروژه های دیگران که با هزینه تحقیق و توسعه بدست امده، شرکت های واقعی این صنعت برای بقا در تکاپو هستند که بتوانند به قوانین و حقوق مصرف کننده وفا دار بمانند و حرف نویی هم برای گفته داشته باشند برعکس چینی ها، در همین راستا رنو مجبور به همکاری با نیسان هست ، نیسانی که ۲۵درصد سهامش رو به آلمانی ها فروخته و 50درصد دیگر رو به آمریکایی ها...

ولی همان سایه بهترین و مهمترین شرکت اتومبیل سازی فرانسوی هست. و برعکس پژو محصولاتش در نقاط دیگر دنیا خریدار دارد و فقط در فرانسه دیده نمیشود!