موضوعات داغ

نسخه جدید پورشه ماکان T مدل 2023 معرفی شد، شاسی‌بلندی توریستی برای خانواده‌ها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پورشه به تازگی نسخه تورینگ از مدل ماکان را معرفی کرده است. پورشه ماکان T نخستین مدل شاسی بلند پورشه است که نشان تورینگ را دریافت می‌کند و در سبد محصولات پورشه، جایگاهی بین مدل پایه ماکان و ماکان S را به خود اختصاص خواهد داد.

به طور سنتی، مدل‌های تورینگ شکاف بین تیپ پایه و تیپ میان رده هر محصول پورشه را پر می‌کنند و هیجان بیشتری را بدون اضافه کاری به مشتریان ارائه می‌دهند. پورشه ماکان T نیز با همان پیشرانه مدل پایه به دست مشتری می‌رسد اما جذابیت بیشتری را در اختیار مالک قرار خواهد داد. موتور توربوشارژر دو لیتری با 261 اسب‌بخار قدرت و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه PDK مشخصات فنی پورشه ماکان T را تشکیل می‌دهند.

پورشه ماکان T پکیج Sport Chrono و مدیریت تعلیق فعال پورشه را به عنوان تجهیزات استاندارد دریافت می‌کند که سواری خودرو را اندکی اسپرت خواهند کرد. مطابق ادعای پورشه، ماکان تورینگ می‌تواند در 5.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) برسد که 0.2 ثانیه نسبت به مدل پایه سریع‌تر است. همانند اکثر خودروهای آلمانی، حداکثر سرعت پورشه ماکان تورینگ به 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

پورشه ماکان T

پورشه ماکان T نسبت به مدل پایه برخی تزئینات ظاهری اضافه را نیز دریافت خواهد کرد. تزئینات خاکستری آینه های جانبی، اسپویلر سقف، زه مشبک و راکرهای جانبی بخشی از ویژگی‌های ظاهری این مدل هستند. رینگ‌های 20 اینچی و صندلی‌های تنظیم شونده به همراه گرمکن نیز از دیگر مشخصات مدل تورینگ هستند. پورشه برای تمایز مدل تورینگ با مدل ساده، عبارت تورینگ را در برخی نقاط خودرو درج کرده است.

ورشه سال گذشته 24716 دستگاه ماکان را به خریداران آمریکایی فروخت. اضافه کردن ماکان تورینگ می‌تواند مشتریان بیشتری را برای پورشه به همراه داشته باشد، اما این به قیمت بستگی دارد و پورشه این اطلاعات را تا بهار که بانک‌های سفارش باز می‌شوند به اشتراک نمی‌گذارد. قیمت پایه ماکان در حال حاضر از 54900 دلار و ماکان S از 65400 دلار شروع می شود. می توان فرض کرد که قیمت ماکان تورینگ جایی در وسط این دو تیپ قرار خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد