موضوعات داغ

آیا سرامیک بدنه خودرو باعث استحکام بیشتر در مقابل ضربات می شود؟ + فیلم با زیرنویس فارسی

عکس مطلب اول

پوشش سرامیکی چیزی به‌جز پلیمر مایع نیست که با دست روی بدنه خودرو کشیده می‌شود. این روکش به طور شیمیایی با رنگ خودرو ادغام شده و یک لایه نازک محافظتی را ایجاد می‌کند. ولی این لایه استحکام چندانی ندارد و بیشتر به عنوان واکس سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پوشش سرامیکی از انعطاف‌پذیری و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و علاوه بر افزایش دوام رنگ خودرو، پاکیزه سازی آن را آسان‌تر می‌کند. این ماده همچنین بدنه ماشین را در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراءبنفش، لکه‌های شیمیایی و خراش در امان می‌دارد. آلودگی‌های معمولی به راحتی از روی پوشش سرامیکی پاک می‌شوند.

درنتیجه می‌توان گفت که روکش سرامیکی به هیچ وجه باعث افزایش استحکام پنل های بدنه نمی‌شود. مالک یک خودروی موستانگ نیز با انجام یک آزمایش ساده، این موضوع را ثابت کرده است.

در یک فیلم ویدیویی که به تازگی در فضای آنلاین منتشر شده، صاحب خودروی موستانگ GT در حین فیلم‌برداری، قلاب بکسل را در دست گرفته و آن را به سمت کاپوت ماشین بی‌نوا پرتاب می‌کند و باعث تورفتگی آن می‌شود. بد نیست پیش از انجام هر کاری، نیم‌نگاهی به چهره مظلومانه مغزمان بیندازیم!

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/12/15
با سلام خدمت خودرو بانکی ها
لطفا در مورد مواد نانویی که جهت رفع افتاب سوختگی ماشین ها تبلیغ میشه هم گزارشی تهییه کنید . پژوهای۴۰۵ مدل ۸۹و ۸۸ نقره ای نمیدونم چه رنگی استفاده کردن که دچهار افتاب سوختگی شدن . با تشکر