موضوعات داغ

رسوایی مالی کارلوس گون تایید شد، جریمه ۱.۷ میلیون دلاری نیسان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دادگاه توکیو این هفته شرکت نیسان را به دلیل رسوایی مالی کارلوس گون رئیس سابق و گرگ کلی عضو هیئت مدیره سابق خودش محکوم کرد. این رسوایی منجر به فرار رئیس سابق اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی از ژاپن شده بود. پلیس بین‌الملل همچنان در تلاش برای بازداشت گون است که گویا در لبنان سکونت دارد.

نیسان در سپتامبر ۲۰۱۹ سوء‌رفتار رئیس سابق و همدستان او را گزارش داد. سپس تحقیقات داخلی توسط نیسان و وکلای خارجی صورت گرفت و مشخص شد که کارلوس گون و گرگ کلی درآمد سالیانه نیسان را کمتر از میزان واقعی گزارش داده بودند.

نیسان در تاریخ ۳ مارس ۲۰۲۲ در این پرونده مجرم شناخته شد و جریمه ۱.۷ میلیون دلاری برای این شرکت در نظر گرفته شد. این شرکت پس از بررسی دقیق این پرونده تصمیم گرفته ‌است که درخواست تجدیدنظر ندهد. نیسان همچنین اعلام کرد که گام‌هایی به منظور تقویت مدیریت و اصلاح فرهنگ سازمانی خودش برای جلوگیری از تکرار چنین سوءرفتارهایی برداشته است.

گون با وجود وضعیتی که در آن قرار دارد، همچنان از کارفرمای پیشین خودش انتقاد می‌کند. در سال ۲۰۲۰، او گفت که نیسان ظرف دو یا سه سال آینده ورشکست خواهد شد. او در سال ۲۰۲۱ نیز گفت که این شرکت کسل‌کننده شده ‌است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/12/16
- هندا از نظر کیفیت همیشه اول بوده
- تویوتا هم از نظر فروش
- نیسان از نظر مدرنیته در طراحی همیشه اول بوده

میتسوبیشی هم یک جمع کننده چیزهای خوب و ترکیب کننده به عنوان ماشین های خوش ساخت از دیگران بوده (موتورشون امریکایی غالبا)
بعد مزدا و....

رنو شریک نیسان هم اولین شرکت اتومبیل ساز فرانسوی هست.
( با فاصله از دیگر فرانسوی ساز ها)

حالا با توجه به جایگاه نیسان ، این مرد یا دیوانست یا دیگران رو کند ذهن تصور میکنه که فکر میکنه با این اراجیف میشه از زیر اختلاس در رفت اونجا رو با جایی مثل افغانستان و... اشتباه گرفته!