موضوعات داغ

ام جی 5 نسخه اسکورپیو معرفی شد، خودروی اسپرت اقتصادی سایک

عکس مطلب اول

کمپانی فورد حدود 24 سال قبل با Scorpio خداحافظی کرد و ظاهرا قرار نیست نسخه جدیدی از این خودرو را تولید کند. نام اسکورپیو حالا به یکی از محصولات کمپانی سایک تعلق دارد. این ماشین نسخه اسپرت سدان MG 5 است و هیچ شباهتی به اسکورپیوی فورد ندارد.

طبق گفته سازندگان، MG 5 Scorpio مخصوص افرادی طراحی شده که در جوانی عاشق خودروهای اسپرت بودند، ولی توان خرید آن‌ها را نداشتند. اسکورپیوی چینی یک خودروی نسبتا اقتصادی به حساب می‌آید.

بخش جلویی این ماشین کاملا متمایز نسبت به مدل اصلی طراحی شده و شامل چراغ‌های باریک تهاجمی و یک جلوپنجره بسیار بزرگ می‌شود. در قسمت عقب، چراغ‌های جدید، باله و سیستم اگزوز چهارگانه به چشم می‌خورند. اندازه شیشه عقب تقریبا 1.5 برابر مدل اصلی بوده و سر مسافران عقب را پوشش می‌دهد.

نمای جانبی اسکورپیو

خودرو سایک اسکورپیو همانند مدل اصلی MG5 از موتور 1.5 لیتری 5 سیلندره توربو TGI استفاده می‌کند، ولی به سیستم تزریق مستقیم جدید و همین‌طور کنترل الکترونیکی شیر بای پس فشار اگزوز مجهز شده است. موتور اصلاح یافته حساسیت بیشتری نسبت به فشار پدال گاز پیدا کرده و قادر به تولید 181 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن متر است. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه (از نوع تر) موجب حرکت خودرو می‌شود.

خودروی ام جی 5 اسکورپیو به طور استاندارد دارای دیفرانسیل قفل شونده برقی است. بدنه آن نسبت به مدل اصلی MG 5 تغییر کرده، و تعلیق عقب همچنان به طور نیمه‌مستقل کار می‌کند. از دیگر امکانات ماشین می‌توان به کروز کنترل تطبیق‌پذیر اشاره کرد.

فضای درون کابین اسکورپیو

درون کابین اسکورپیو کاملا جدید است. دو نمایشگر 12.3 اینچی در پنل جلو خودنمایی می‌کنند. فرمان و اهرم تعویض دنده با طراحی جدید و همین‌طور دکمه سوپر اسپرت در دسترس راننده قرار گرفته‌اند.

دستگیره درب‌ها با استراحتگاه بازو ادغام شده است، به طوری که سرنشین برای باز کردن درب باید دستگیره را به سمت بالا بکشد. صندلی‌های جلو دارای تکیه‌گاه سر و کمربند هستند. از دیگر امکانات داخلی خودرو می‌توان به سانروف و سیستم صوتی یاماها اشاره کرد.

قیمت سدان اسکورپیو MG5 هنوز مشخص نیست، ولی احتمالا این محصول با حداقل قیمت 16 هزار دلار و پیش از پایان بهار به بازار چین عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/12/22
چقدر از پهلو زشت و ابتدایی طراحی شده
1400/12/25
ژاپن و کره هم اینجوری بودن اول طراحی خوب نداشتن بعد طراحیشون درست شد .