موضوعات داغ

تعطیلی کارخانه‌های لادا به سبب تحریم‌های جدید

عکس مطلب اول

لادا به سبب عملکرد عالی در برابر آزمایش زمان به شهرت رسیده است، هرچند برخی خودروهای متعلق به این شرکت چندان قابل‌اطمینان نیستند. خریداران بیشتر مجذوب سادگی و قیمت پایین خودروهای لادا می‌شوند. با این وجود، سری جدید تحریم‌ها باعث شده کمپانی روسی فعالیت تولیدی هر سه کارخانه خود را در کشور متوقف کند، البته به صورت موقت.

لادا به نشانه اعتراض دست از ساخت خودروهای جدید نمی‌کشد. این کمپانی به هیچ وجه قصد ندارد قربانی سیاست‌های روسیه شود. به علاوه، یکی از بزرگ‌ترین سهامداران این شرکت، یعنی روستخ (Rostec) ارتباط نزدیکی با کاخ کرملین دارد.

البته به نظر می‌رسد لادا به تازگی با مشکل مواجه شده است و حتی رنو که کنترل کمپانی آوتوواز را در دست دارد، قادر به کمک‌رسانی نیست.

لادا

کارخانه‌های مسکو، تولیاتی و ایژوسک هم‌اینک تعطیل هستند و تا زمانی که شرکت نتواند تراشه‌ها و سایر قطعات ضروری را از اروپا و ایالات‌متحده وارد کند، وضعیت به همین منوال باقی می‌ماند.

لادا با امیدبخشی به سهامداران، کارکنان و مشتریان خود گفت که این وضعیت موقتی است. شرکت روسی قصد دارد کارخانه مسکو را تا یک هفته دیگر تعطیل نگه دارد، ولی دو کارخانه واقع در تولیاتی و ایژوسک به زودی فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

مشخص نیست کمپانی روسی چه نقشه‌ای کشیده و قرار است چه‌کار کند، چون قانون منع صادرات به روسیه هنوز برای اروپا و آمریکا پابرجا است. به علاوه، تنها متحدان روسیه در جهان، یعنی چین، پاکستان، بلاروس، اریتره و ونزوئلا، نمی‌توانند کمبود ناشی از تحریم‌ها را جبران کنند.

لادا در سال 2021 به لطف انگلستان و افزایش قیمت ناشی از قطعات کمیاب، توانست به پیشرفت قابل‌توجهی در واحد فروش دست یابد. حاشیه سوددهی این شرکت به طور تصاعدی افزایش پیدا کرد، ولی حالا شرایط برای لادا فرق می‌کند و امکان هیچ پیشرفتی نیست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/12/24
دوتا رقیب قدیمی بعد چند سال دوباره به فکر دعوا های بچه گانه شون افتادن ، این اونو تحریم می‌کنه اونم گاز و نفت رو گرون می کنه،جمع کنید زشته دوتا ابر قدرت اینجوری به جون هم بیوفتن 😅