موضوعات داغ

جیلی برای کامیون میکسر سیمان ایستگاه تعویض باتری می‌سازد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در حالی که خودروسازان اروپایی و آمریکایی از فناوری تعویض باتری خودروهای الکتریکی استقبال چندانی به عمل نیاورده‌اند، خودروسازان چینی در حال توسعه ایستگاه‌های تعویض باتری برای خودروهای مختلف هستند. یکی از این خودروسازان جیلی است، شرکتی که تصمیم دارد تا سال 2025 تعداد 5000 ایستگاه تعویض باتری در سراسر چین ایجاد کند.

اکثر ایستگاه‌های تعویض باتری جیلی برای ارائه خدمات به خودروهای این شرکت ساخته می‌شوند اما چند ایستگاه نیز برای ارائه خدمات به دیگر خودروها همچون کامیون‌های میکسر سیمان ساخته خواهند شد. عمل تعویض باتری کامیون‌های برقی بسیار راحت‌تر از تعویض باتری خودروهای سواری است، چرا که پکیج باتری‌ها پشت کامیون قرار دارند و به راحتی می‌توان آن را باز کرد. هرکدام از باطری‌های نصب شده در کامیون میکسر سیمان، ظرفیتی معادل 280 کیلووات ساعت و وزنی معادل 3.2 تن دارند.

کامیون‌دارانی که از این سرویس استفاده می کنند فقط باید از راهنماهای حرکتی استفاده کنند تا مطمئن شوند که کامیون به درستی در ایستگاه قرار گرفته است. سپس قبل از شروع سرویس یک کد QR به جایگاه ارائه می‌کنند. تنها 5 دقیقه طول می کشد تا باتری قدیمی خارج شود و با یک باتری جدید جایگزین شود. هر کدام از این ایستگاه‌ها قابلیت ارائه خدمت همزمان به 8 کامیون را دارند و باطری‌های برداشته شده نیز در کمتر از یک ساعت فول شارژ می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد