موضوعات داغ

آیویز U5 به بازار هلند عرضه شد، رشد چینی‌ها در قاره سبز

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت‌های چینی به آرامی در حال ورود به بازار اروپا هستند و سعی می‌کنند تا با تنوع‌بخشی به خودروهای الکتریکی، توجه مخاطبان اروپایی را به سمت خود بکشانند. یکی از این شرکت‌ها خودروسازی آیویز است، شرکتی چینی که در تولید خودروهای برقی فعالیت دارد و محصول جدیدش را با نام آیویز U5 وارد بازار هلند کرده است.

آیویز U5 از سال 2020 در بازار هلند حضور دارد و تاکنون 430 دستگاه از این خودرو در هلند به فروش رسیده است. آیویز U5 تنها در یک قالب فنی در دسترس مشتریان هلندی قرار دارد. این خودرو به یک موتور الکتریکی با 204 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور مجهز است و از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو پشتیبانی می‌کند. پکیج باتری‌های آیویز U5 حدود 63 کیلووات ساعت حجم دارد و با شارژ سریع 90 کیلوواتی به مشتری عرضه می‌شود. برد آیویز U5 مطابق چرخه WLTP برابر با 410 کیلومتر است و قیمت آن نیز حدود 44 هزار یورو است.

مشتریان هلندی قادر خواهند بود تا دو تیپ استاندارد و پرمیوم از آیویز U5 را برای خرید انتخاب کنند. تیپ استاندارد سقف عادی دارد و به رینگ‌های 17 اینچی مجهز شده است. همچنین تنها سه رنگ برای تیپ استاندارد آیویز U5 قابل انتخاب خواهد بود. تیپ پرمیوم قابلیت انتخاب سقف رنگی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و علاوه برآن به رینگ‌های 19 اینچی مجهز است.

کابین آیویز U5 به دو صفحه نمایش مجهز است که البته این دو صفحه با یکدیگر فاصله دارند و به هم متصل نیستند. برای سیستم تهویه خودرو نیز یک صفحه نمایش کوچک در نظر گرفته شده است. این خودرو در تیپ پرمیوم به صندلی‌های چرمی دو رنگ مجهز است اما گرمکن صندلی ندارد و این مساله به عنوان نقطه ضعف بزرگ آیویز U5 شناخته می‌شود. کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار و سیستم نگهدارنده بین خطوط بخشی از امکانات آیویز U5 هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد