موضوعات داغ

فیلمی که اپراتور تسلا در یوتیوب به اشتراک گذاشت و باعث اخراج شدن او شد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سیستم‌ خودران تسلا از ابتدای معرفی تاکنون موافقان و مخالفان بسیاری داشته است. اخیرا ویدیویی از برخورد یک تسلا با چند ستون در سن خوزه کالیفرنیا منتشر شده است که ناکارآمدی سیستم هوش مصنوعی تسلا را نشان می‌دهد. این ویدیو توسط جان برنال، یک اپراتور تست ADAS منتشر شد و پس از آن تسلا در واکنش به این اقدام، اپراتور تست را اخراج کرد.

تاکنون گزارش‌های بسیاری از عملکرد ناموفق سیستم هوش مصنوعی تسلا به اداره امنیت بزرگراه‌های آمریکا یا NHTSA ارسال شده است. این گزارش‌ها ثابت می‌کنند که ادعای ایلان ماسک مبنی بر افزایش ایمنی خودرو هنگام استفاده از سیستم هوش مصنوعی چندان صحیح نیست. طبیعی است که تسلا علاقه‌ای ندارد این اخبار رسانه‌ای شوند، بنابراین تا حد امکان مانع انتشار ویدیوهای برخورد خودروهای تسلا با موانع در حالت خودران می‌شود.

تسلا پس از اخراج یوتیوبر و اپراتور تست ADAS، دسترسی این کاربر به سیستم بتا هوش مصنوعی تسلا را نیز ممنوع کرد. مطابق نامه ارسال شده از سوی تسلا برای این یوتیوبر، وی خط مشی تسلا را زیر پا گذاشته است. تسلا خریداران خودروهای خود را ملزم به امضای NDA (توافقنامه‌های عدم افشا) می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد