موضوعات داغ

بدترین خودروهای ژاپنی که ارزش خرید ندارند را بشناسید!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

صنعت خودروسازی ژاپن به واسطه تولید خودروهای باکیفیت و بادوام شهرت دارد. خودروهای ژاپنی به عنوان سمبل ماندگاری شناخته شده‌اند و قابلیت سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف را دارند. علاوه بر آن خودروهای ژاپنی همواره به واسطه قیمت مقرون به صرفه خود شهرت دارند، قیمتی که موجب شده است تا خودروهای ژاپنی در تمامی قاره‌ها مشتریان بسیاری را به سمت خود جلب کنند.

با این حال حتی ژاپنی‌ها نیز ممکن است خودروهایی ناموزون و بدفرم بسازند، خودروهایی که ارزش خرید چندانی ندارند و جلوه‌ای ناخوشایند به صنعت خودرو این کشور داده‌اند. در ادامه نگاهی به بدترین خودروهای ژاپنی خواهیم داشت که از دید علاقمندان به خودرو، یک فاجعه تمام عیار محسوب می‌شوند!

سوبارو لورگ

سوبارو لورگ

برند سوبارو با عرضه سدان‌های اسپرت و کارآمد شناخته شده است. محصولات این برند همچون سوبارو ایمپرزا و سوبارو لگاسی برای نسل‌های مختلف رانندگی ایمن و لذت‌بخش را به ارمغان آورده‌اند. در سوی مقابل تمامی محصولات این شرکت، سوبارو لورگ قرار دارد که هیچ جزئی از فرمول موفق خودروهای سوبارو را در آن نمی‌توان دید.

موتور ضعیف 1.5 لیتری با شتاب کند و رانندگی کسل کننده، ماهیت وجودی سوبارو لورگ را زیر سوال برده‌اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سایر خودروهای سوبارو از دهه 1990 میلادی تاکنون جذاب و سرگرم کننده بوده‌اند.

سوزوکی ایگنیس

سوزوکی ایگنیس

شرکت سوزوکی با ساخت مدل ایگنیس، تصمیم داشت خودرویی بسازد که به طور همزمان هم کراس‌اوور باشد و هم سوپرمینی. نتیجه کار اما بسیار فاجعه بار بود، چرا که سوزوکی ایگنیس نتوانست حداقل‌های هرکدام از دو کلاس گفته شده را ارائه کند. پیشرانه 83 اسب بخاری این خودرو و شتاب صفر تا صد 13 ثانیه‌ای هیچ تصوری را از سوپرمینی در مشتری القا نمی‌کنند، در حالی‌که فضای داخلی بدریخت و کم‌کیفیت این خودرو نیز هیچ نشانه‌ای از کراس‌اوورها ندارد.

نیسان مورانو

نیسان مورانو

نیسان مورانو یکی از شاسی‌بلندهای محبوب و پرفروش نیسان در یک دهه گذشته بود که طی بازه زمانی کوتاهی در کشورمان نیز به تولید می‌رسید. با این حال به نظر می‌رسد اکنون دیگر نیازی به نیسان مورانو نداریم.

سبد محصولات نیسان اکنون با طیف گسترده‌ای از شاسی‌بلندها انباشته شده است و نیسان مورانو ارزش خرید خود را در مقابل سایر برادران خود از دست داده است. علاوه برآن موتور شش سیلندر 3.5 لیتری آن به هیچ عنوان کارآمد نیست و تنها 260 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مشتریان با هزینه‌ای که برای خرید نیسان مورانو صرف می‌کنند، قادر خواهند بود تا خودروهایی کم‌مصرف‌تر، قوی‌تر و کم استهلاک‌تر را خریداری کنند.

اینفینیتی QX80

اینفینیتی QX80

اینفینیتی QX80 نسخه لوکس نیسان پاترول محسوب می‌شود و در کشورهای حاشیه خلیج فارس خودرویی محبوب است. با این حال شباهت کامل مشخصات فنی آن به نیسان پاترول موجب شده است تا ارزش خرید اینفینیتی QX80 زیر سوال برود، چرا که قیمت این خودرو در مقایسه با نیسان پاترول حدود 30 هزار دلار بیشتر است. سبک طراحی قدیمی این خودرو نیز عاملی دیگر برای انتقاد از آن محسوب می‌شود.

دایهاتسو ثور

دایهاتسو ثور

این مدل از دایهاتسو به افتخار یکی از خدایان اسکادیناوی یعنی ثور نام‌گذاری شده است اما این مینی‌ون کوچک حتی عملکردی در حد و اندازه یک الهه را نیز ارائه نمی‌دهد! موتور یک لیتری ثور با 96 اسب‌بخار قدرت عملکرد جالبی ندارد و شاهد مینی ون کند و تنبلی هستیم که هیچ ویژگی جذابی را به خریدار نشان نمی‌دهد.

رودستر میتسوکا

رودستر میتسوکا

رودستر میتسوکا نسخه‌ای گران‌تر و خاص از مزدا MX-5 است که با هدف تقلید از خودروهای انگلیسی مورگان ساخته شده است. در حقیقت میتسوکا یک کیت بدنه برای مزدا MX-5 است و خودرویی مستقل محسوب نمی‌شود. این خودرو بیش از آن‌که شبیه سوپراسپرت‌های گران‌قیمت و خاص باشد، همانند یک کپی بی‌ارزش و کم کیفیت جلوه می‌کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/12/29
خیلی هم خوبن. سیخ تو چشم بدخاها
1400/12/29
حتما ماشین های چینی و پراید خوبه
1401/1/1
پراید و ساینا ارزش خرید دارن حتما بخر خاک تو سر متعصبت
1401/1/5
ماشالا ب نیسان و زیرمجموعه هاش