موضوعات داغ

سدان جدید بی وای دی Destroyer 05 با توان 200 اسب بخار معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی چینی بی وای دی اخیرا خط محصول خود را به روز رسانی کرده است و اکنون محصولات خود را در چند دسته به بازار عرضه می‌کند. یکی از این دسته‌ها Destroyer است که به سدان‌های بی وای دی اختصاص دارد. جدیدترین محصول بی وای دی در این بخش، Destroyer 05 است که نسخه تغییریافته بی وای دی Qin محسوب می‌شود.

بی وای دی Destroyer 05 نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو 2021 به نمایش درآمد. این خودرو به سیستم هیبریدی DM-i مجهز شده است و از زبان طراحی طراحی جدید بی وای دی موسوم به الگوی اقیانوسی استفاده می‌کند. قیمت بی وای دی Destroyer 05 بین 119,800 تا 155,800 یوان خواهد بود که اندکی از نسخه هیبریدی بی وای دی Qin ارزان‌تر است.

قوای فنی بی وای دی Destroyer 05 از ترکیب موتور 1.5 لیتری درون‌سوز به همراه موتور برقی تشکیل شده است و برای تامین انرژی آن نیز از باتری‌های تیغه بهره گرفته شده است. این پیشرانه درون‌سوز حداکثر 110 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در صورتی که موتور الکتریکی بی وای دی Destroyer 05 به کمک پیشرانه درون‌سوز بیاید، قدرتی معادل 197 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 325 نیوتن‌متر را دریافت خواهید کرد. از نظر ابعاد و اندازه، این خودرو ساختاری مشابه بی وای دی Qin پلاس دارد و با دارا بودن فاصله بین دو محور 2718 میلیمتر، فضای کافی را برای چهار سرنشین بزرگسال ارائه می‌دهد.

بی وای دی Destroyer 05

مشتریان چینی می‌توانند 17 نوع پیکربندی مختلف را برای سیستم چندرسانه‌ای بی وای دی Destroyer 05 انتخاب کنند. برای مثال سایز نمایشگر سیستم صوتی این خودرو بین 12.8 اینچ الی 15.6 اینچ است. سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سیستم تهویه با دریچه تهویه برای سرنشینان عقب و قابلیت اتصال به شبکه 5G بخشی از امکانات این خودرو هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد