موضوعات داغ

توقف تولید خودروهای آئودی به دلیل جنگ اوکراین

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، اتفاقات بسیاری صنعت خودرو جهان را تحت تاثیر قرار داده است. عمده این اتفاقات به تحریم صنایع روسیه و خروج خودروسازان بین‌المللی از این کشور مربوط می‌شوند اما توقف تولید قطعه‌سازان اوکراینی نیز تاثیر مخربی بر صنایع خودروسازی اروپای غربی گذاشته است. شرکت آئودی یکی از خودروسازانی است که بر اثر درگیری روسیه و اوکراین، دچار وقفه در تولید شده است.

قطعه‌سازان اوکراینی تامین کننده اصلی سیم کشی برای خودروهای آئودی هستند. از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از خطوط تولید در اوکراین به طور کامل نابود شده‌اند، در حالی‌که سایر کارخانه‌ها به علت جنگ تولید خود را متوقف کرده‌اند.

بنابر اعلام آئودی، مدل‌های Q4 e-tron، A4، A5، A6، A7، TT، Q7 و Q8 تحت تاثیر کمبود قطعات سیم‌کشی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل موعد تحویل آن‌ها به تاخیر خواهد افتاد. آئودی به نمایندگی‌های خود اعلام کرده است که تاخیر در تحویل را به مشتریان اطلاع دهند. علاوه برآن نمایندگی‌های آئودی هیچ سفارش جدیدی را برای خودروهای هیبریدی این برند نمی‌پذیرند.

بنابر حدس و گمان‌ها، آئودی تولید A4، A5، A6 و A7 را در هفته‌های اول و دوم آوریل از سر خواهد گرفت. پس از آن نیز تولید مدل‌های TT، Q8 و Q4 e-tron در اواسط آوریل از سر گرفته خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد