موضوعات داغ

احتمال تعویق نمایشگاه خودرو پکن 2022 به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در سال 2019 ویروسی خطرناک در کشور چین شیوع پیدا کرد که اکنون این ویروس را به نام کووید 19 یا کرونا می‌شناسیم. در مدتی کوتاه این ویروس در سرتاسر جهان پخش شد و هزاران نفر را به کام مرگ فرستاد. واکسیناسیون عمومی در جهان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سبب شدند تا شیب شیوع کرونا به آرامی در جهان فروکش کند اما به نظر می‌رسد این ویروس بار دیگر به خاستگاه خود یعنی چین بازگشته است.

به دلیل شیوع مجدد کرونا در برخی شهرهای چین، احتمال دارد رویدادهای بین‌المللی در این کشور تعویق شوند. یکی از این رویدادها نمایشگاه خودرو پکن 2022 است، نمایشگاهی که بسیاری از خودروسازان چینی به آن امید داشتند اما به نظر می‌رسد این امیدها در حال رنگ باختن است. مطابق تقویم نمایشگاه خودرو پکن 2022، روز 21 آوریل به عنوان افتتاحیه آن مشخص شده بود اما هم‌اکنون مسئولان برگزاری احتمال می‌دهند آغاز این نمایشگاه تا ماه ژوئن به تعویق افتد.

تعداد زیادی از خودروسازان مدتی پیش اعلام کرده بودند که قصد دارند از مدل های جدید در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کنند. به عنوان مثال، مرسدس بنز قصد داشت شاسی بلند تمام الکتریکی خود یعنی مرسدس بنز EQS را در این نمایشگاه عرضه کند. رقیب نزدیک این شرکت یعنی بی ام و نیز قرار بود آخرین نسل بی ام و سری 7 را در کنار نسخه الکتریکی i7 در نمایشگاه رونمایی کند.

آخرین نمایشگاه خودرو پکن در سپتامبر 2020 برگزار شد. این نمایشگاه به صورت دو سالانه برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد