موضوعات داغ

درگ هیوندای النترا N و سوبارو WRX، پیشرفت چشم‌گیر خودروسازی کره + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

این روزها اگر مشتریان آمریکایی برای خرید یک سدان اسپرت به بازار مراجعه کنند، دو گزینه مطرح را پیش روی خود خواهند دید. یکی از آن‌ها سوبارو ایمپرزا WRX است که از دهه 1990 میلادی تاکنون به عنوان خودرویی جذاب و دوست‌داشتنی شناخته شده است. دیگر گزینه موجود هیوندای الانترا N است، خودرویی که پیش از این به عنوان اتومبیل سازمانی یا خودرو ناوگان تاکسیرانی شناخته می‌شد اما با درایت مهندسان و مدیران کره‌ای، جایگاه خود را در بازار بهبود داده است.

در رقابت امروز هیوندای الانترا N نقش خودرو اعجاب انگیز را ایفا می‌کند. این خودرو به پیشرانه‌ای با 276 اسب‌بخار قدرت مجهز است و با وجود تک دیفرانسیل بودن، به خوبی ذات اسپرت خود را هنگام رانندگی به نمایش می‌گذارد. گیربکس هشت سرعته دوکلاچه نقش عمده‌ای در تزریق جذابیت به هیوندای النترا N دارد.

در سوی دیگر رقابت یکی از خودروهای مشهور در بخش محصولات اسپرت قرار دارد، سوبارو ایمپرزا WRX که مفهوم لذت رانندگی را برای بسیاری از رانندگان تعریف کرده است. برای سال 2022، سوبارو WRX به پیشرانه‌ای با 271 اسب‌بخار قدرت مجهز شده است و گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها را برعهده دارد. سوبارو WRX مقداری از هیوندای الانترا N سنگین‌تر است که این وزن بیشتر به دلیل سیستم AWD ایجاد شده است.

برای اطمینان از صحت مسابقه، این درگ در دو دور برگزار می‌شود و حتی راننده‌های خودروها نیز تعویض می‌شوند. ادامه این ماجرا را در ویدیو زیر مشاهده خواهید کرد:

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/1/7
چند اسب قدرت کمتر موتور سوبارو ، باید دست کم با یک گیربکس بهینه عالی جبران میشد که متاسفانه گیربکس اش هم CVT بوده و پیشاپیش نتیجه مقایسه اینها مشخص بوده بدون نیاز به درگ!

اما پیشرفت صنعت خودرو سازی تعریف دیگری دارد که یک سایت با موضوع ماشین یا خودرو باید احاطه کامل در موردش داشته باشه
1401/1/7
آقا چنتا چیز!!!
1_ دور اول رو سوبارو زد توی گوش هیوندای
2_ دور دوم مشخص هستش که راننده سوبارو به درستی دنده نتونست عوض کنه و با فاصله بسیار کمی النترا اول شد
واقعا اگر نگاه کنید متوجه میشید
1401/1/8
ویدیو کجاست ؟