موضوعات داغ

هیوندای گرند کرتا به بازار آفریقای جنوبی عرضه شد

عکس مطلب اول

کراس اورهای کوچک و اقتصادی در همه جای دنیا از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. در همین راستا، کمپانی هیوندای تصمیم گرفته خودروی گرند کرتا هفت‌نفره را به خط تولید خود در آفریقای جنوبی اضافه کند. این ماشین روی پلتفرم K2 ساخته شده که بین اکثر محصولات کیا و هیوندای، از جمله خودروی Venue مشترک است.

پلتفرم بهینه‌شده K2 موجب افزایش طول و فاصله بین محورهای خودرو شده است. این فضای اضافی به هیوندای اجازه داده تا دو صندلی دیگر را پشت ردیف دوم جاسازی کند. ظرفیت صندوق عقب (پشت ردیف سوم) حدود 180 لیتر مکعب است. اگر همه صندلی‌ها در حالت خوابیده قرار گیرند، گنجایش درون کابین به 1670 لیتر مکعب می‌رسد.

نمای عقب هیوندای گرند کرتا

تأمین انرژی Grand Creta بر عهده یک موتور 2 لیتری 4 سیلندره با تنفس طبیعی است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 156 اسب بخار و 191 نیوتن متر می‌رسد. این ماشین با یک موتور توربودیزلی 1.5 لیتری 4 سیلندره نیز عرضه می‌شود که قدرت آن حدود 113 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 250 نیوتن متر است. مدل پایه گرند کرتا با گیربکس دستی 6 سرعته و یا گیربکس اتوماتیک 6 سرعته در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

ماشین هیوندای گرند کرتا در دو تیپ Executive و Elite راهی بازار آفریقای جنوبی می‌شود که از امکانات و تجهیزات استانداردی برخوردار هستند.

فضتی درون کابین گرند کرتا

تیپ Executive دارای امکانات متعددی از جمله شارژ بی‌سیم گوشی، سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر لمسی 8 اینچی، دوربین نمای عقب و همچنین پشتیبانی از ارتباطات کارپلی اپل یا اندروید اوتو است. چراغ‌های جلو LED و رینگ‌های 17 اینچی از دیگر مشخصات گرند کرتا تیپ Executive به حساب می‌آیند.

میز تاشو در کابین گرند کرتا

تیپ برتر، یعنی Elite روی رینگ‌های 18 اینچی سوار است. این ماشین با استفاده از دکمه روشن می‌شود، دارای سانروف پانورامیک است و از سنسورهای مخصوص پارک استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم این تیپ، می‌توان به میزهای تاشو برای سرنشینان ردیف دوم اشاره کرد. گرند کرتا الیت به صفحه آمپر دیجیتالی 102 اینچی و صندلی برقی برای راننده مجهز است.

این ماشین کراس اور جذاب و جدید از سیستم تعلیق مک فرسون برای چرخ‌های جلو و میله چرخشی برای چرخ‌های عقب استفاده می‌کند. تیپ الیت همچنین دارای پنج حالت مختلف رانندگی است که شامل حالت عادی، برف، گل‌ولای، شن و ماسه، اکو و اسپرت می‌شود.

عرضه گرند کرتا هیوندای در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که کراس اور نه تنها در ایالات متحده، بلکه در بازارهای مختلف در سراسر جهان محبوبیت داشته و نسخه‌های متفاوت آن با توجه به نیازهای مشتریان هر منطقه ساخته می‌شود. با تمام این تفاسیر و علیرغم تمایل خودروسازها به ایجاد تنوع در محصولات خود، بعید به نظر می‌رسد روزی مدل هفت‌نفره هیوندای Venueبرای مشتریان آمریکایی ساخته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد