موضوعات داغ

دولت ایالات متحده جریمه‌ها را دو برابر کرد، الزام خودروسازان به تولید خودروهای پاک!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

دولت ایالات متحده از تصمیم خود برای دو برابر کردن جریمه خودروسازانی خبر داد که استانداردهای مصرف سوخت را رعایت نمی‌کنند. براساس اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA)، میزان جریمه عدم رعایت سطح مصرف سوخت برای خودروهای جدید در این کشور دو برابر خواهد شد. این تصمیم مشوقی برای خودروسازان خواهد بود تا پیشرانه‌های کوچکتر و کم‌مصرف‌تر را توسعه دهند.

براین اساس، قیمت عوارض خودروها براساس افزایش مصرف سوخت به ازای 0.1 مایل بر گالن، از 5.5 دلار به 14 دلار افزایش خواهد یافت. این افزایش نرخ برای خودروهای تولید شده بین سال‌های 2019 الی 2021 اعمال می‌شود و برای خودروهای تولید شده در سال 2022 معادل 15 دلار خواهد بود.

این جریمه‌ها در دولت ترامپ تعدیل شده بودند اما دولت دمکرات جو بایدن قصد بازگرداندن آن‌ها را دارد. بنابراین خودروسازانی که محصولاتی با حد مصرف سوخت بالا را در سال‌های 2019 الی 2021 به فروش رسانده بودند، ناچار به پرداخت جریمه‌های سنگین خواهند شد. بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، مبلغ این جریمه در مورد استلانتیس (فیات کرایسلر) به 572 میلیون دلار بالغ خواهد شد.

به گفته رویترز، NHTSA تخمین می زند که خودروسازان به جای 115 میلیون دلار با نرخ قبلی، فقط برای سال 2019، 294 میلیون دلار پرداخت خواهند کرد. خودروسازانی که از استانداردها پیروی نمی‌کنند، قادر هستند تا از معافیت‌های قانونی سایر خودروسازان استفاده کنند اما افزایش نرخ جریمه‌ها، موجب افزایش نرخ کارمزدها خواهد شد. در حال حاضر استاندارد مصرف سوخت در ایالات متحده برای خودروهای سواری 41.2 مایل بر گالن یا 5.7 لیتر بر صد کیلومتر تعیین شده است، در حالی که این رقم برای پیکاپ‌ها 30.4 مایل بر گالن یا 7.7 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد