موضوعات داغ

کاهش تولید خودرو در بریتانیا برای هشتمین ماه متوالی + گزارش عملکرد در فوریه 2022

عکس مطلب اول

بر اساس ارقام به دست آمده توسط انجمن سازندگان و بازرگانان موتور (SMMT) تولید خودرو در بریتانیا در ماه فوریه 2022 همانند هفت ماه گذشته سیر نزولی داشته است. صنعت خودروسازی انگلیس به سبب بحران جهانی کمبود تراشه با افت 41.3 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده که رقم قابل‌ملاحظه‌ای به شمار می‌آید.

کارخانه‌های انگلیس در ماه فوریه تنها 61657 دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که 43351 واحد کمتر از فوریه سال 2021 است. دو دلیل اصلی در اُفت شدید تولید خودرو نقش دارند که یکی از آن‌ها به کمبود تراشه و دیگری به تعطیلی کارخانه هوندا در سوئیندون مربوط می‌شود.

طبق گفته‌های SMMT، حمله روسیه به اوکراین نیز احتمالا چالش‌های بیشتری را برای صنعت خودروسازی بریتانیا ایجاد می‌کند. مواد خام موردنیاز در ساخت باتری مثل آلومینیوم، پالادیم و نیکل همگی محصول منطقه درگیر جنگ هستند. قطعات مختلف نظیر مهار سیم خودرو نیز در اوکراین ساخته می‌شود.

آمار تولید خودرو در بریتانیا در ماه فوریه 2022

با این حال، 15905 دستگاه خودروی برقی (BEV، PHEV و MHEV) در ماه فوریه ساخته شده است که حدود 25.8 درصد از کل تولید بریتانیا را تشکیل می‌دهد. این نتیجه، سرمایه‌گذاری کلان انگلستان در ساخت خودروهای برقی را توجیه می‌کند.

حدود 62 درصد از خودروهای تولیدشده در ماه فوریه (31673 دستگاه) به اتحادیه اروپا منتقل شده است. همچنین حدود 11 درصد به ایالات متحده و 8.7 درصد به چین صادر شده‌اند. به بیان بهتر، از هر 10 خودروی ساخته‌شده در انگلستان، 8 خودرو به کشورهای دیگر صادر شده‌اند.

به گفته SSMT، صنعت خودروسازی در حال تحول است، ولی تولیدکنندگان در شرایط عملیاتی نامساعدی قرار دارند، چون مشکلات اقتصاد جهانی علاوه بر افزایش هزینه‌ها، امکان عرضه محصولات را محدود می‌سازد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد