موضوعات داغ

ویلچر تویوتا با قابلیت‌های فوق‌العاده برای حفظ ایمنی کاربران معرفی شد

عکس مطلب اول

افراد با معلولیت جسمی دائم یا موقت به صندلی چرخ‌دار برای حرکت احتیاج دارند. تویوتا خود را در قبال جابجایی امن و راحت این افراد مسئول می‌داند و به تازگی دو ویژگی جدید و مهم را به ویلچر برقی خود اضافه کرده است.

تویوتا تنها به فکر ساخت خودرو و پیشرانه نیست. این شرکت ژاپنی همچنین به دنبال روش‌های مختلف برای حمل و نقل افرادی است که به سبب معلولیت جسمی به وسایل خاصی برای حرکت احتیاج دارند. فناوری به‌کاررفته در ویلچر جدید تویوتا به عنوان یک اختراع در ایالات ‌متحده به ثبت رسیده است. این ویلچر شامل دو به‌روزرسانی مهم می‌شود؛ قابلیت گرفتن ترمز و تنظیم صندلی به صورت خودکار.

ویلچرها وسایل ساده‌ای هستند که با دست یا موتور برقی حرکت می‌کنند. ولی یک ایراد بزرگ از گذشته تا کنون در این وسایل نقلیه وجود داشته و آن، متوقف کردن ایمن ویلچر در شرایط اضطراری است. تویوتا نه تنها راهکای برای استفاده از ترمز اتوماتیک ارائه داده، بلکه ویژگی‌های جدیدی را به ویلچر خود اضافه کرده است که آسیب ناشی از برخورد احتمالی با زمین یا هر شیء دیگر را به حداقل می‌رساند.

ویلچر جدید تویوتا

ویلچر پیشرفته تویوتا دارای چند سنسور تعبیه‌شده در صندلی است که به محض تشخیص افتادن کاربر، سیگنال‌هایی را برای یک رایانه خاص ارسال می‌کنند تا اقدامات لازم برای کمک به کاربر انجام شود. چند سنسور نیز جهت محکم‌کاری به لباس کاربر متصل می‌شوند. این حسگرها همانند گیره هستند و اندازه و وزن چندانی ندارند. وظیفه آن ها تأیید افتادن سرنشین است.

در صورت تشخیص افتادن سرنشین، ویلچر به طور خودکار متوقف می‌شود، بدون اینکه فرد غلت بزند یا نیروی حرکتی اضافه ای به وجود آید.

علاوه بر این، اگر سنسورها بر اساس سرعت و مسیر ویلچر، رویداد افتادن را تشخیص دهند، صندلی به طور خودکار به سمت عقب متمایل شده و بدین ترتیب از ورود ضربه قوی جلوگیری می‌شود.

ویلچر جدید تویوتا در واقع یک صندلی چرخ‌دار برقی است که با استفاده از قابلیت‌های ترمز اضطراری، سنجش پیش‌گویانه و تنظیم صندلی، سرنشین را از آسیب‌های احتمالی محفوظ می‌دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد