موضوعات داغ

بزرگترین بازار خودرو جهان کجاست؟ + جدول فروش سال 2021

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سال 2021 با نوید روزهای بهتر برای صنعت خودروسازی جهان آغاز شد اما کمبود ریزتراشه‌ها در میانه سال، بار دیگر صنعت خودروسازی را در خطر قرار داد. به همین دلیل خودروسازان هنوز نتوانسته‌اند به سطح تولید پیش از همه‌گیری کرونا بازگردند. پس از شیوع کرونا در سال 2019، 89.6 میلیون خودرو در کل جهان به تولید رسیده بود.

چین همچنان بزرگترین بازار خودرو در سطح جهان است. 26.3 میلیون دستگاه خودرو ط سال 2021 در این کشور به فروش رسید که 4 درصد نسبت به سال 2020 و 6 درصد نسبت به سال 2019 رشد را نشان می‌دهد. صنعت خودرو چین برنده بحران اقتصادی دو دهه قبل است و با وجود سخت‌گیری‌های دولت مرکزی برای افزایش تولید خودروهای برقی، همچنان این بازار رو به رشد است.

دومین بازار بزرگ خودرو در جهان، ایالات متحده آمریکا است. طی سال 2021 در ایالات متحده آمریکا 15 میلیون دستگاه خودرو به فروش رسید که در مقایسه با سال 2020 بهبود اندکی را نشان می‌دهد، با این حال همچنان با 17 میلیون دستگاه خودرو فروخته شده در سال 2019 فاصله قابل توجهی دارد.

بزرگترین بازارهای خودرو جهان

بازار خودرو اروپا در گذشته‌های نه چندان دور از نظر مقیاس فروش با بازار ایالات متحده قیاس می‌شد اما تمرکز بیش از حد دولت‌های اروپایی بر فروش خودروهای الکتریکی، فاصله بین بازار اروپا و آمریکا را به 3.2 میلیون دستگاه رسانده است. ثبت نام خودروهای کوچک در این منطقه به شدت کاهش یافته است و همین مساله سبب شده تا ایتالیا از بین 10 بازار بزرگ خودرو جهان حذف شود. آلمان نیز در رده پنجم بزرگترین بازارهای خودرو جهان قرار گرفته است.

وضعیت بازار کشورهای کره جنوبی، ترکیه و شیلی نسبت به کشورهای اروپایی بهتر است. کره جنوبی طی دو سال گذشته وضعیت خود را بهبود بخشید و از رتبه دوازدهم به رتبه نهم صعود کرد. ترکیه نیز خود را از رتبه 25 ام به رتبه 18 ام رسانده است. ایران نیز رتبه ششم را در بین بازارهای منطقه آسیا پاسیفیک دارد و پایین‌تر از چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و استرالیا قرار گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد