موضوعات داغ

خط تولید تسلا مدل Y در گیگابرلین را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

افتتاح کارخانه گیگا فکتوری برلین-براندنبورگ در آلمان در هفته گذشته، یک رویداد مهم در صنعت خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود.

ایلان ماسک به تنهایی 30 مدل اولیه کراس اوور الکتریکی تسلا مدل Y را به مشتریان تحویل داد و چند حرکت رقص را برای مخاطبین خود اجرا کرد. ماسک در یکی از حرکات خود، یک قدم رو به جلو است و دست خود را به حالت گرفتن یک پهپاد در جلوی خود تکان می‌دهد.

این پهپاد ویدئویی شگفت انگیز از تسلا گرفته که در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این ویدئو توسط @Gf4Tesla در توییتر به اشتراک گذاشته شده است و به گفته وی ویدئو مذکور در طول رویداد روز تحویل خودروها روی یک صفحه نمایش در کارخانه پخش شده است.

ما درباره نوع پهپاد هیچ نظری نداریم اما مطمئنا از یک نمونه بسیار پیشرفته برای ضبط این کار استفاده شده است. اپراتور و ویرایشگر ویدئو نیز بسیار با استعداد و حرفه‌ای بوده است.

این ویدئو تقریبا سه دقیقه طول می‌کشد و از پارکینگ کارخانه شروع می‌شود. تصاویر گرفته شده از پهپاد نشان می‌دهد که این دستگاه از کنار وسایل نقلیه ثابت و متحرک عبور می‌کند و قبل از ورود به ساختمان اصلی کارخانه از طریق یک درب کشویی، چندین بار تغییر جهت می‌دهد.

پس از آن منطقه‌ای را می‌بینیم که قطعات لازم برای مونتاژ خودرو در آن ذخیره می‌شود. سپس پهپاد به منطقه مهر زنی منتقل شده و از کنار افراد و روبات‌ها حرکت می‌کند.

این پهپاد سپس از منطقه‌ای که روبات‌ها قطعات بدنه را به هم متصل می‌کنند، بازدید می‌کند و بعد به قسمت مربوط به رنگ این کارخانه وارد می‌شود. متأسفانه، هنوز موفق به مشاهده رنگ‌های جدید وعده داده شده توسط ایلان ماسک نشده‌ایم. تمامی مدل Y های موجود در ویدیو مشکی رنگ هستند.(مانند تمام 30 وسیله نقلیه تحویل داده شده در 22 مارس).

در نهایت، شاهد منطقه‌ای هستیم که کارکنان، لوازم جانبی بیرونی و قطعات داخلی خودرو را به هم متصل می‌کنند و به دنبال آن بخش بازرسی نهایی دیده می‌شود. این پهپاد حتی وارد خودرو شده و یک نمای کامل‌ از کل این سیستم ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد