موضوعات داغ

هواپیمای اطفای حریق DHC-515 با ظرفیت 700 هزار لیتر خنک کننده، یک آتش نشان همه کاره!

عکس مطلب اول

با توجه به تغییرات آب و هوایی و افزایش شمار آتش‌سوزی‌های گسترده در جهان، نیاز به ماشین‌های زمینی و هوایی برای اطفای حریق بیشتر شده است. در همین راستا، شرکت دهویلند-کانادا چندی پیش از هواپیمای آتش‌نشان جدید خود به نام DHC-515 Firefighter رونمایی کرد.

آتش‌سوزی‌های جنگلی هرچه سریع‌تر باید خاموش شوند. اما چون شعله‌ها با سرعت باورنکردنی گسترش پیدا می‌کنند، ماشین‌های معمولی آتش‌نشانی قادر به خاموش کردن آن‌ها نیستند. به علاوه، گاهی مواقع آتش‌سوزی در مناطق دور و صعب‌العبور اتفاق می‌افتد که در این صورت ماشین‌های آتش‌نشانی اصلا به کار نمی‌آیند. در چنین مواردی از هواپیماهای آتش‌نشان استفاده می‌شود.

هواپیماهای آبی‌خاکی مؤثرترین و کارآمدترین هواپیماهای اطفای حریق به شمار می‌آیند. این نوع هواپیما می‌تواند روی آب فرود آید، مخزن خود را پر کرده و مجددا به پرواز درآید تا محموله را روی آتش خالی کند. هواپیمای جدید دهویلند- کانادا با گنجایش 700 هزار لیتر، یکی از بهترین وسایل نقلیه آتش‌نشانی حال حاضر محسوب می‌شود که ظرفیت آن به دو برابر هواپیماهای رقیب می‌رسد.

هواپیمای آتش‌نشان DHC-515

هواپیمای DHC-515 نسخه ارتقایافته هواپیمای آتش‌نشانی DHC-415 است که به لطف ساختار مستحکم و فناوری‌های هوشمند می‌تواند تنها در عرض 12 ثانیه مخزن آب خود را از منابعی همچون دریاچه، رودخانه، دریا و غیره پر کند. در ضمن، بر خلاف هلیکوپترهای آتش‌نشان، هواپیمای DHC-515 نیازی به توقف نداشته و با گذر از روی آب، مخزن خود را پر می‌کند.

فایرفایتر DHC-515 دارای بال‌های بزرگ و صاف بوده و موتورهای توربوپراپ در بالای آن جاسازی شده‌اند. موتورهای توربوپراپ در سرعت‌های پایین، عملکرد و کارایی بهتری نسبت به موتورهای جت دارند. این موتورها همچنین میزان آلایندگی کمتری داشته و مصرف سوخت آن‌ها بهینه‌تر از توربوفن‌ها است.

هواپیمای DHC-515 دهویلند- کانادا به تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های هدایتی پیشرفته مجهز شده است تا به سریع‌ترین و بهترین شیوه ممکن به مبارزه با آتش برود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد