موضوعات داغ

معرفی نسل جدید ام جی RX5 در نمایشگاه خودرو پکن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار خودرو چین ماه‌ها منتظر معرفی نسل جدید رووی RX5 بوده ‌است، مدلی که شاید نامش را نشنیده باشید، اما قطعاً نام صادراتی آن یعنی ام جی RX5 را می‌شناسید.

تصاویری از این مدل در مراحل آزمایشی در کوه‌ها و در شرایط زمستانی منتشر شده و همچنین جزئیاتی درباره کابین آن در دسترس قرار گرفته است. اکنون گروه SAIC تأیید کرده است که RX5 جدید در هفته‌های آتی در نمایشگاه خودرو پکن معرفی خواهد شد. سپس تصاویری از این مدل توسط وزارت صنعت چین منتشر شد.

ظاهر این شاسی بلند نشانگر تکامل اساسی زبان طراحی این شرکت است، و از عناصری در آن استفاده شده است که در خودروهای مدرن مرسوم هستند: از جمله یک جلوپنجره بزرگ که تقریباً کل نمای جلو را فرا گرفته است.

این جلوپنجره که شبیه چیزی است که در RX5 پلاس دیده بودیم، طرح شبکه‌ای پیچیده‌ای دارد که این شرکت آن را "فلس‌های اژدها" توصیف می‌کند. در بالای آن یک نوار LED باریک قرار دارد که چراغ‌های جلوی خیلی نازک این مدل را به هم متصل می‌کند.

نیمرخ خودرو عضلانی است، و در این نما شاهد قوس‌ چرخ‌های عریض و گل‌گیرهای پلاستیکی مشکی، نوارهای کرومی دور شیشه‌ها، چرخ‌های آلیاژی، قاب آینه‌های مشکی و دستگیره‌های مخفی روی درها هستیم. در نمای عقب هم چراغ‌های خیلی نازک توسط یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند و یک دیفیوزر بزرگ و اگزوز دوگانه قابل مشاهده هستند.

رووی RX5

اگرچه RX5 روی یک پلتفرم جدید، سبک‌تر و محکم‌تر ساخته شده است، اما به دلیل سازماندهی مجدد در گروه SAIC که تولید مدل‌های برقی را به برندهای جدید فیفان و IM موتورز واگذار کرد، RX5 جدید فقط با پیشرانه سنتی عرضه خواهد شد.

این مدل از موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با توان ۱۸۷ و گشتاور ۲۱۰ پوند فوت بهره می‌برد، که در کنار یک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه خودکار کار می‌کند. طول RX5 جدید ۴.۶ متر، عرض آن ۱.۹ متر، ارتفاع آن ۱.۶ متر و فاصله بین دو محورش ۲.۷ متر است.

با توجه به عکس‌های لو رفته از RX5، این مدل دو نمایشگر منحنی متصل به داشبورد خواهد داشت. همچنین در کابین شاهد یک فرمان سه‌پره چندمنظوره با اهرم تعویض دنده و یک کنسول مرکزی مجهز به کنترل‌های رانندگی و سیستم سرگرمی رسانه‌ای هستیم. این سیستم از تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵ بهره می‌برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد